de dipjes moet je doorkomen - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu de dipjes moet je doorkomen - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu

de dipjes moet je doorkomen

Blijf op de hoogte en volg Roos

25 Oktober 2012 | Spanje, Mieres

Buenos noches!

Ondertussen is het al best laat, maar ik ga het schrijven van een nieuwe blog niet langer uitstellen aangezien het al bijna weer een week geleden is :O Niet heel erg omdat er niet heel veel speciaals is gebeurd de afgelopen dagen. En nu jullie eenmaal lange verhalen van mij gewend zijn, zal ik daar dan maar ook gewoon me doorgaan.

Laat ik beginnen waar ik de vorige keer was gestopt: vrijdagavond! Uitgaan in Mieres is tot nu toe echt elke keer leuk geweest en ook dit keer weer heerlijk gedanst op de goede reggaeton. Toch mis ik de goede house van Nederland wel, maarja you can't have it all. Beetje minder was alleen toen Marieke al weg was en ik naar de wc was gegaan en opeens iedereen kwijt was. Toen ben ik maar bij een jongen uit m'n klas gaan staan die gezellig met al z'n friends aan het roken was, ik stond er als niet-roker dus maar een beetje lonely bij haha.

Zaterdag lekker lang uitgeslapen en daarna eventjes wat voor school gedaan aangezien de proefwerkweek morgen al begint... Gelukkig kon ik de dag nog leuk afsluiten bij parque principado waar ik een lekkere warme winterjas heb gekocht. Daar nog even welverdiend frietjes gegeten en daarna ook nog thuis om half 12 kipnuggets gegeten, jammieeee! Omdat niemand van ons groepje echt zin had om nog uit te gaan in Oviedo behalve ik, gingen Andrea en ik maar even een film kijken. Maar dit werd bruut ondderbroken door een geweldig telefoontje van Marloes en Lieke die toen in de stad waren. Echt geweldig haha. Denk dat ik nog nooit zo hard aan de telefoon heb gelachen!

Zondag werd ik best wel ziek wakker; keelpijn en misselijk :S Om het nog beter te maken hadden we ook nog eens als lunch octupus. Daar was m'n buikje niet zo blij mee. Die dag dan ook verder niet zo veel gedaan, vooral omdat Andrea heel erg veel moest leren. Toen heb ik dus ook maar even wat voor school gedaan.. Om toch nog even het huis uit te gaan ben ik maar met Andrea chocomel gaan drinken bij m'n favoriete cafétje in Mieres.

Zondagnacht was de misselijkheid helaas niet veel minder en heb ik dan ook maar iets van 3 uur geslapen, deels omdat ik ook weer zo'n aanval kreeg van dat ik iedereen heeel erg miste. Omdat ik maandag toch alleen maar gym heb, ben ik lekker thuis gebleven. Het heeft toch geen zin om op school te zitten als je alleen maar als een soort alien voor je uit kan staren.
Voor de lunch had ik dan nog wel even goed geleerd, maar ik voelde me eigenlijk gewoon echt zwaar kut. Sorry voor het taalgebruik, maar kan het echt even niet anders beschrijven. Vooral mentaal gewoon op, door het slaapgebrek maar echt vooral door het missen van sommige Hollanders. Alles bij elkaar opgeteld voelde ik me zwaar down en zelfs bijna niet meer mezelf. Omdat het mooi weer was heb ik toen maar besloten om naar buiten te gaan. In m'n eentje gewoon even eruit, geen idee waar ik heen zou gaan als ik maar even uit het huis was. Uiteindelijk is het een wandeling van anderhalf uur geworden door zo'n beetje heel Mieres. Ik had maar besloten dat het doel was om een ijsje te halen, wat nog best wel moeilijk was omdat alle kleine snoepwinkeltjes dicht waren aangezien het siësta-time was. Na een uur was het toch gelukt en heb ik lekker in het park in het zonnetje m'n ijsje opgegeten. Het was dan wel een ijsje met noten erin, maar toch heb ik er van kunnen genieten. Tijdens mijn lonely wandeling ben ik echt nog 5 keer gewoon maar random winkeltjes ingelopen en heb ik echt de meest onzinnige dingen ooit gekocht haha. In het park heb ik wel echt goed kunnen nadenken, het was echt zo'n "clear your mind" momentje. Ook al klinkt het misschien een beetje depressief en totaal niks voor mij heeft het toch wel echt geholpen en voelde me erna dan ook een stuk beter! Ik had er weer zin in en begon allemaal leuke dingen te plannen. En ik kan jullie vertellen; er komen gelukkig nog genoeg hele leuke weekenden aan! Wel na de proefwerkweek dan..
Na deze verhelderende wandeling had ik in de avond een goed Spaans lesje en daarna als avondeten met Marieke churros gegeten en thuis nog foto's van Nederlandse people aan Andrea laten zien. Ze vond Nederlanders erg mooie mensen haha, leuk compliment toch? ;p Een goede afsluiting dus van die rare dag.

Over dinsdag en woensdag valt echt heel weinig te vertellen. Overdag gewoon school en dinsdagavond ben ik dan nog in de avond gaan basketballen maar woensdagavond mocht ik lekker de hele avond werken aan de presentaties voor donderdag. Twee saaie dagjes dus, laat ik maar heel snel doorgaan naar vandaag haha.

Vandaag was een druk dagje aangezien we eerst bijna de hele ochtend bezig zijn geweest met de display van ons en Nederland in de school. Maar het was zeker alle moeite waard want het is echt een heel leuk hoekje geworden en toen we alles net hadden klaargezet bleven ook echt super veel leerlingen gewoon staan om alles te lezen en ze begonnen ook echt vragen te stellen aan ons. Super leuk hoe geïnteresseerd ze waren! Daarna nog geoefend voor de 2 presentaties die ik na de lunch had.
Om 4 uur de eerste; geschiedenis met Andrea. Ik was best wel zenuwachtig omdat het over de Spaanse geschiedenis ging en daar heb ik natuurlijk niet zoveel basis kennis van. Gelukkig ging het nog best wel goed ondanks dat het echt 30 graden was in dat lokaal. Beetje jammer alleen dat de lerares echt heel slecht Engels spreekt waardoor ze mijn 'snelle' manier van praten niet helemaal kon volgen.
Daarna hadden Marieke en ik een presentatie in de theaterzaal voor alle tweetalige leerlingen en sommige ouders. Gelukkig vond ik het zeker goed gaan en het was ook één van de eerste presentaties die ik echt leuk vond om te doen.

Ik zal proberen het filmpje van de presentatie nu toe te voegen en hopelijk lukt het morgen ook om de flimpjes up te loaden van vorige tripjes, zoals Léon en de bufones de pria :) Ook moet ik echt nog een keer een filmpje maken van alle geweldige taallessen die we altijd tijdens het eten doen. Vooral als mijn gastgezin Nederlands probeert kan je je echt kapot lachen. Hopelijk lukt het om dit allemaal op mijn blog te zetten. Hou dus zeker het deel "video's" in de gaten!

Hopelijk dat ik niet meer van die down momenten krijg zoals deze maandag, maarja gelukkig is er ook nog altijd muziek dat me altijd heel erg helpt. Morgen begint de proefwerkweek dus, nooit leuk maarja daarna gelukkig genoeg tijd voor alle leuke dingen :)

Bedankt weer voor het lezen van deze toch wel aardig lange blog haha. Ik ga maar eens slapen, want het is ondertussen toch alweer half 12.

Sweet dreams everyone <3

Hasta luego!
Besos, Roos


  • 26 Oktober 2012 - 19:40

    Marloes:

    Heeee lieve roosje,
    haha ik vond ons telefoongesprek toch echt wel vreselijk leuk!
    en de timing was echt perfect gewoon.
    lieke en ik hebben echt nog een hele tijd erom moeten lachen, maar dat vertel ik je nog wel weer een keertje als we is gaan skypen (wat wel weer heeeeeeeeeel erg snel moet!)
    je bent niet de enige, ik heb se-week, jaa marloes wordt slim, ik heb gewoon schoolexamens deze week haha.
    vandaag wiskunde gehad, ging echt veel beter dan verwacht gelukkig!
    erg leuke info voor jou dit, maar aangezien jij mij drie maanden moest verlaten vind ik dat ik dit soort saaie info als reactie op jouw blog mag zetten :)
    oke ik ga maar eens mijn broertje's boekverslag nakijken, dus ik ben weer weg..
    echt dikkieee, ik mis je heeeeeeel erg!
    heeel veel plezier daar, vergeet je geweldige vriendinnetje marloes in nederland niet,
    en ik spreek je heel snel weer! (jaaa ik ga je na deze drukke week voor mij stalken totdat ik je weer een keer op skype heb gesproken, dat je het alvast weet!)
    doeeeeeeeeeeei poeppieee
    loveeeeeeeeeeeeeeyouuuuuuuuuuuuu
    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

  • 26 Oktober 2012 - 19:48

    Roos Van Lin:

    Sorry mensen het lukt tot nu toe nog alleen maar om het allereerste filmpje van de vlucht toe te voegen! Ik zal proberen zo snel mogelijk de andere filmpjes erbij te zetten xxxx

  • 26 Oktober 2012 - 20:07

    Liekie:

    HAHAHAHAHAHA
    dat telefoongesprek, echt geweldig hahahaha :D
    als je je weer down voelt dan moet je maar gewoon daaraan denken, dan komt het allemaal weer goeed!

  • 26 Oktober 2012 - 20:07

    Liekie:

    HAHAHAHAHAHA
    dat telefoongesprek, echt geweldig hahahaha :D
    als je je weer down voelt dan moet je maar gewoon daaraan denken, dan komt het allemaal weer goeed!

  • 26 Oktober 2012 - 20:07

    Liekie:

    HAHAHAHAHAHA
    dat telefoongesprek, echt geweldig hahahaha :D
    als je je weer down voelt dan moet je maar gewoon daaraan denken, dan komt het allemaal weer goeed!

  • 26 Oktober 2012 - 20:07

    Liekie:

    oooops. sorry hahah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 20263

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: