Zonnen met de Zweden - Reisverslag uit Ban Sala Dan, Thailand van Roos Lin - WaarBenJij.nu Zonnen met de Zweden - Reisverslag uit Ban Sala Dan, Thailand van Roos Lin - WaarBenJij.nu

Zonnen met de Zweden

Blijf op de hoogte en volg Roos

25 Februari 2015 | Thailand, Ban Sala Dan

~ dit reisverslag is zaterdag geschreven, omdat de site het toen niet deed, lukt het nu pas om dit te plaatsen. Ik hoop dat dit niet al te verwarrend is ;) ~

Woehoe, mijlpaal nummer 1 is bereikt! Vandaag precies een maandje weg. En ik blijf het maar zeggen: de tijd gaat snel. Voordat ik begin met mijn reisverhalen, wil ik jullie eerst bedanken voor de super lieve reacties op mijn blog! Ze maken me echt heel erg vrolijk.

Ik schrijf dit vanaf een computer in Bangkok. Ja, weer terug in Bangkok, net zoals 10 dagen geleden toen ik terugkwam uit Chiang Mai met de nachtbus. De bus kwam om 6 uur 's ochtends aan en natuurlijk precies aan de andere kant van Bangkok dan waar ik een hostel had geboekt. Maar goed, door lang afdingen uiteindelijk nog wel een voor een redelijke prijs een taxi kunnen krijgen naar mijn hostel voor 1 nacht. Ik kon nog niet inchecken, maar dat vond ik helemaal niet erg, want daardoor kon ik nog een paar uurtjes slapen op een dun matrasje op het prachtige dakterras. Helaas voelde ik weer meteen de hitte en vochtigheid toen ik wakker werd. Het verkeer was zelfs op het dak al te ruiken en eigenlijk baalde ik meteen dat ik niet had besloten om meteen door te gaan naar het eiland. Al helemaal omdat ik me nog steeds niet zo lekker voelde. Gelukkig hielpen vitaminetabletten en veel fruit me om me na een paar dagen weer toppie te voelen, maarja die dag in Bangkok moest ik toch nog maar overleven. Ik ben maar naar de superdeluxe winkelcentrums gegaan, omdat ik toch nog een nieuwe zonnebril moest hebben. Daarna een poging gedaan tot uitrusten in een parkje, maar het was zoveel minder dan in Chiang Mai, dat ik daar eigenlijk ook al snel weg was. Dan maar vroeg eten, vroeg slapen en de volgende morgen vroeg de bus naar het eiland.

Na een reis met bus en boot van 5 uur in totaal, kwam ik aan op een prachtige groene stip in de zee, genaamd Koh Samet. Op de boot ontmoette ik een Taiwanese 18-jarige vrolijke maar nogal irritante jongen. Hij was zo extreem vrolijk en zo enthousiast over het feit dat ik ook alleen reis en dezelfde leeftijd heb. Hij kon maar niet ophouden over hoe raar hij het vond dat ik als meisje alleen reis en dat mijn vriend dat goed vindt. Vervolgens pakte hij al snel zijn selfiestick en wilde zoveel mogelijk foto's met mij en ook meteen mijn facebook om ze te sturen. Hij bedoelde het goed, maar ik was toch blij toen ik hoorde dat hij niet in mijn hostel verbleef haha.
Ik had al geboekt bij het enige hostel op het eiland en deze was gelukkig heel makkelijk te vinden. Het hostel heeft 1 slaapzaal voor 8 mensen, maar iedereen heeft zijn eigen slaaphokje, waardoor je nog wat meer privacy hebt. De douches zijn heerlijk warm en er is ook een bar met een lekkere lounge ruimte. Helaas was er op dat moment niemand aanwezig behalve Olly, de super aardige eigenaar en Manny, hulpje van Olly en een echte grappenmaker. Dus ik ging het prachtige witte strand en helder blauwe water maar zelf bekijken :) Gelukkig ontmoette ik bij terugkomst bij het hostel al snel een Turks meisje van 19 die Chinees studeert in Noord-China. Samen zijn we naar een restaurant op het strand gegaan waar dagelijks een hele vette vuurshow is.
Helaas ging ze de volgende dag al weg, dus weer op zoek naar nieuwe vrienden. Die vond ik al snel op het strand. Twee Zweedse zussen van 20 en 22 die een weekje naar Koh Samet van hun vader hadden gekregen om over hun gebroken hart heen te komen. Met hun ging ik die avond ook uiteten en terwijl ik op ze stond te wachten ontmoette ik nog een Zweeds meisje; Janina van 21. De dagen daarna hebben we met z'n viertjes lekker veel in de zon gelegen, gezwommen en cocktails gedronken. Een van die dagen was valentijnsdag, en dat was me toch een rare dag! Er zijn hier echt heel veel Aziaten en de dag begon al met een groepje Thaise studenten die naar ons toe kwamen rennen toen we net uit het water kwamen voor een interview en foto's. Maar dat wilden we nog wel en een foto met kleren aan kon ook wel gewoon haha. Maar toen kwam er later nog een Chinese vrouw van rond de 30 naar me toe, die per se een foto van mij in bikini wilde. Dat wilde ik natuurlijk niet, dus ik zei nee en liep weg. Maar toen zat ze alsnog stiekem foto's te maken toen ik wegliep, apart! De stranddag werd afgesloten met een paar random jongens die ons opeens allemaal een roos gaven en in de avond konden we nog lekker kijken naar allemaal dronken Chinezen en Japanners die helemaal los gingen op Westerse muziek van 2 jaar geleden haha.
Na 2 dagen gingen de zussen weer weg en Janina ging gezellig in mijn hostel slapen. Ik had na die relaxdagen wel weer behoefte aan wat activiteiten, dus ging ik een dagje snorkelen bij 4 verschillende mini-eilandjes. Helaas geen andere backpackers in mijn groepje, maar wel veel Koreanen die maar al te graag foto's wilden maken van mij en de prachtige eilandjes, omdat ze toch het snorkelen niet durfden. De eilandjes waren prachtig en de speedboat er naartoe was ook echt genieten. De speedboat ging zo snel en door veel golfjes werd het een wilde rit haha. Het snorkelen zelf was ook heel bijzonder, nog nooit zoveel vissen bij elkaar gezien!
De avond na het snorkelen ontmoette Janina en ik een (hoe kan het ook anders) Zweedse jongen waar we heel gezellig mee hadden gepraat. We liepen een beetje rond met zn drietjes en ontdekte een super mooi houten huisje boven het water waar we uiteindelijk 3 avonden hebben gezeten. Een heerlijke afsluiting van de dag :)
Na weer een dagje relaxen en een zoektocht naar een nieuw boek, was het weer tijd voor een doe-dagje. Janina en ik gingen samen 1 scooter huren om geld te besparen en aangezien de wegen nogal hobbelig waren liet ik het rijden graag aan Janina over. We zijn naar 4 verschillende strandjes op Koh Samet geweest. Voor het eerst op het eiland zelf wat mooie foto's gemaakt, waarbij de selfiestick van Janina ook erg handig was. Allemaal hartstikke mooie stranden, maar de laatste was wel heel perfect. Een klein wit strandje verscholen achter allemaal rotsformaties en een hangmat om op dit alles uit te kijken. Helaas konden we er niet langer blijven dan een uurtje, omdat het al snel donker begon te worden. Nog een wijntje gedronken bij het hostel en weer een dag in het paradijs voorbij..
Onze laatste volledige dag op Koh Samet regende het helaas :( En tja, dan is er eigenlijk niks te doen haha. Dus maar zo'n beetje elk mogelijk kaartspelletje gespeeld met de Zweden en een groep Engelsen die ook in het hostel verbleven.
Daarna was het dan toch echt tijd om het paradijs te verlaten. Nog een bezoekje gebracht aan mijn lievelings fruitkraampjes, de koekjes gehaald die ik zo'n beetje elke dag heb gegeten en het was weer tijd voor de boot en bus naar Bangkok. Door enorme files was ik pas half 8 in Bangkok. Gelukkig zag ik Janina (die een lekker luxe mini-busje naar Bangkok had genomen) al snel bij het hostel, dus konden we samen iets gaan eten. We wilden eigenlijk ook bioscoopkaartjes halen voor de volgende dag, maar we besloten lekker spontaan dezelfde avond nog te gaan. Fifty shades of Grey natuurlijk haha. Eigenlijk 20+ hier in Thailand, maar daar heb ik me heel goed onderuit weten te lullen.

En tja, dan ben ik alweer aangekomen bij het moment dat ik dit schrijf. Ik doe vandaag een dagje lekker rustig aan terwijl Janina aan het shoppen is bij al mijn lievelingswinkels. Ik heb helaas echt geen ruimte meer in mijn backpack... Ik moet zeggen dat ik nu eigenlijk alleen maar kan denken aan de enorme jeuk op mijn voeten. 1 avond geen dichte schoenen aan in de avond en meteen 50 kleine muggenbulten :( Gelukkig nergens anders muggenbulten en vanaf morgen heb ik weer genoeg afleiding, want Jip komt eindelijk aan in Bangkok! Onnodig om te vertellen dat ik daar ontzettend veel zin in heb haha. We vliegen overmorgen door naar het zuiden om 2,5 week op de eilanden door te brengen. Can't wait!

Weer heel erg bedankt voor het lezen en onthou maar; het is hier misschien veel mooier weer, maar jullie hebben geen muggen haha. Elk nadeel heeft zijn voordeel toch ;)

Lots of love from Thailand,
Roos

  • 25 Februari 2015 - 16:03

    MarieLouise:

    Hoi Roos, heeeeerlijk weer om te lezen en de mooi foto's te zien!!!
    Wat 'n REIS maak jij!!!!
    Hele fijne tijd met Jip samen.
    Lfs Marie-Louise

  • 26 Februari 2015 - 08:55

    Vera:

    Lieve zus,

    Weer heel leuk om je verhalen weer wat uitgebreider te lezen dan via WhatsApp. Valt me op dat je eigenlijk geen Nederlanders ontmoet. Nu kan je gelukkig weeer even Nederlands praten met Jip ;) Geniet van het zuiden van Thailand met zn tweetjes, stuur maar weeer lekker veel jaloersmakende foto's!

    Liefs en kusjes
    Vera

  • 26 Februari 2015 - 17:09

    Astrid:

    Hoi Roos,

    Behalve van je mooie verslag, staar ik vooral met grote ogen en open mond, naar je prachtige foto's.
    Ik kan me voorstellen dat je hier enorm van geniet. Straks samen met Jip, lijkt me ook heerlijk om weer iemand vertrouwds tegen te komen na al die nieuwe indrukken. heel fijne tijd samen!

    Kus,
    Astrid

  • 27 Februari 2015 - 14:35

    Ine:

    Hee lieve Roos,

    ja, het is echt het paradijs daar, he. Fijn dat je zo geniet, zoveel mensen ontmoet. En dat heerlijke fruit... Daar zou ik zo voor over willen vliegen!!! Veel plezier samen met Jip en tot het volgende verslag,
    liefs Ine.

  • 02 Maart 2015 - 19:52

    Marian:

    Hoi Roos,

    Inmiddels ben je alweer een week samen met Jip. Lekker genieten samen. Lijkt mij zo'n relaxed land. We genieten van je reisverhalen en de prachtige foto's. Leuk hoor. Veel plezier samen.

    LFS Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 20265

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: