The real Thailand after Bangkok - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Roos Lin - WaarBenJij.nu The real Thailand after Bangkok - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Roos Lin - WaarBenJij.nu

The real Thailand after Bangkok

Door: Roos van Lin

Blijf op de hoogte en volg Roos

30 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Heee lieve Nederlanders!

Pas 11 dagen weg, maar het voelt echt als veel langer. Je doet hier zoveel op een dag en de manier van leven is zo relaxed waardoor je er heel snel aan gewend raakt.
Ik ben nu ondertussen al 2 daagjes in Chiang Mai na Bangkok en een jungle trekking. Maar om het niet al te verwarrend te maken zal ik bij het begin beginnen: Bangkok.

Ik had in het vliegtuig al 2 andere alleenreizende meiden ontmoet waarmee ik de skytrain naar het centrum nam. Vanuit de skytrain was al meteen te zien dat Bangkok een rare maar indrukwekkende mix is van Oost en West. De oude tempels en marktjes staan gewoon tussen de hoge hotels en de extreem grote billboards. Deze billboards bevatten vaak reclame voor Manchester United shops. Want hoe raar het misschien klinkt, deze voetbalclub heeft enorm veel fans in Thailand. En niet alleen in Bangkok; zelfs in de kleinste bergdorpjes dragen mensen Manchester United shirts.
Als je uit de skytrain stapt voel je meteen de enorme drukte en hitte van de stad. Gelukkig is er goed openbaar vervoer en zijn de mensen ontzettend behulpzaam. Mijn hostel zat gelukkig in een wat rustigere buurt. Toen ik daar aankwam was het nog te vroeg om in te checken, maar ik mocht gelukkig al wel gebruik maken van de badkamer. Een douche en kledingwissel was op dat moment heel erg fijn. Na het inchecken was het tijd om op pad te gaan. Ondanks de hulp van vele mensen ben ik er toch in geslaagd om 2 verkeerde skytrains te pakken en vervolgens ook nog eens de verkeerde watertaxi. Toen ik eenmaal in de goede watertaxi zat, ging de zon al bijna onder, wat dan wel weer mooie foto's opleverde haha. Eenmaal in het centrum werd meteen duidelijk dat het verkeer in Bangkok extreem hectisch is. Zelfs oversteken bij een zebrapad kan heel gevaarlijk zijn. Gelukkig zag ik ook meteen dat alles zo lekker goedkoop is. Ik ben naar de party-straat Khao San Road gelopen en heb daar voor 1,50 fruit en kip gegeten bij één van de vele eetkraampjes. Toen nog even een short en slippers gekocht en het was alweer tijd om terug te gaan naar het hostel. Maar natuurlijk mis ik de laatste watertaxi... Gelukkig was ik niet de enige en kon ik een taxi delen met 2 mannen die me ook nog eens heel veel over Bangkok konden vertellen. Eenmaal bij het hostel had ik enorme zin om de jetlag eruit te slapen. En dat is me aardig gelukt! Om 12 uur zat ik de volgende dag aan een heerlijk ontbijt. Daar raakte ik aan de praat met een Engelse jongen en we besloten om gezellig samen op pad te gaan. Hij wilde heel graag naar het forensisch museum ,maar we kwamen er al snel achter dat het echt het raarste museum ooit is. Allemaal opgezette baby's en ingewanden. We hebben er wel om kunnen lachen. De omgeving van het museum was helemaal niet toeristisch, dus we zijn daar bij een authentiek marktje gaan lunchen. Een hele mooie tempel stond daarna op de planning. In elke tempel is het verplicht om lange broek en lange mouwen te dragen, wat het wel heel erg heet maakte. Maar het was het helemaal waard, want de tempel was prachtig en het uitzicht over Bangkok al helemaal. We waren daarna wel heel erg moe, dus we hebben een tuktuk genomen naar het hostel. De chauffeur hield van hele hard house muziek, waardoor het echt een super leuke tuktuk rit was. In het hostel hebben we lekker met wat mensen wat gegeten en gedronken; heel gezellig!
De volgende dag moest ik alweer uitchecken. Gelukkig kon ik m'n grote backpack daar laten, dus ben ik naar het tempelcomlex van de liggende Buddha gegaan en daar ook een Thaise massage genomen voor maar 7 euro. Bij een echte Thaise massage hou je al je kleren aan en wordt er heel ruw gemasseerd, maar daarna voel je je zoveel beter! Toen moest ik snel mijn backpack ophalen en vertrekken naar de verzamelplek voor de trekking. Ik merkte meteen dat alle mensen die meegingen super aardig zijn! We waren met 17 mensen in totaal. Allemaal Denen, op een Engelse jongen, 2 Zweden en ik na. Gelukkig allemaal lekker jong, behalve 1 volwassen stel dan. We gingen meteen door naar de nachtbus en kwamen half 6 's ochtends aan in het dorpje Mae Sot. Daar konden we nog even een paar uurtjes slapen in het huis van de grappige mr. T. Hij begon meteen met een mooie uitspraak: "We may not have much, but we are proud of what we have". En die mentaliteit merk je echt bij alle mensen die we tijdens de trekking in de kleine dorpjes hebben ontmoet. Iedereen is zo lief en ze willen je dolgraag laten zien wat ze hebben. We vertrokken uit Mae Sot en gingen op weg naar het Umphang gebied. Dit was een 5 uur lange prachtige rit achterin een pickup-truck.
We kwamen aan bij een heel leuk guesthouse, waar we heerlijk eten kregen en voor de laatse keer konden genieten van een echt bed. De volgende dag gingen we we namelijk de echte jungle in. Al vroeg begonnen we aan een 4 uur lange tocht in rubbere raft-bootjes met 2 Thaise peddelaars per bootje. In het begin was het wel erg koud, maar gelukkig kwamen we al snel een natuurlijke warmwaterbron tegen waar we lekker in konden zitten. Daarna brak gelukkig snel de zon door en was het de rest van de tocht tijd om te zonnen :) Na een lunch begonnen we aan een hele zware wandeltocht van 4 uur. Alleen maar steil omhoog of omlaag, niet een echt pad en enorm veel insecten. Maar het was wel ontzettend mooi allemaal om doorheen te lopen!
We kwamen aan bij een groot veld waar de tenten werden opgezet. Ik sliep met 2 super gezellige meiden; Trine en Natalja. We sliepen op extreem dunne matjes en zonder kussen, dus de nachtrust was niet optimaal haha. Daarnaast wordt het ook heel koud in de nacht in dat gebied, zo'n 14 graden, dus we moesten ons warm aankleden!
De volgende dag gingen we naar de grootste waterval van Zuidoost-Azie. En wauw, die was zooo mooi! We mochten ook nog eens zwemmen in het heerlijke frisse water. Dat voelde extra goed, aangezien we verder niet konden douchen op deze trekking. Na de waterval gingen we weer een paar uur wandelen met als eindbestemming een heel traditioneel boerendorpje. Heel bijzonder om dat als buitenlander te kunnen zien. We sliepen op een platform boven een varkensstal hahah. En ik vond op de enige wc een enorme vogelspin, dus dat werd buiten plassen. Enorm primitief dus, maar dat maakte het juist ook heel grappig en leuk. Er was een minimini winkelje in het dorpje waar we lekker chipjes en chocola konden kopen. Wel even een lekkere afwisseling aangezien we alleen maar rijstgerechten kregen voor lunch en diner. In de avond hebben we nog gezellig kaartspelletjes gespeeld voordat er weer een moeizame nacht begon.
Op de laatste dag in het Umphang gebied hebben we een hele mooie tocht gemaakt op olifanten. Ik ging met de Engelsman Richard op een olifant, die we de naam ollie hadden gegeven :) Het zitje deed wel heel veel pijn dus ik vroeg maar gewoon of ik op het hoofd mocht zitten en dat kon! Het voelde zo speciaal en de olifant is zo lekker warm.
Na dit ritje begon de reis terug naar Mae Sot. Daar konden we kort slapen en toen verder met de bus naar Chiang Mai! We zijn met een groep van 7 (4 jongens, 3 meisjes) naar hetzelfde hele mooie en luxe hostel gegaan. Ondertussen zijn we met z'n zevenen wel een hechte groep geworden :) We merken allemaal wel echt dat we nu na zo'n trekking een bed, douche en wc zo waarderen! Dat is wel een heel fijn gevoel. We hebben de afgelopen dagen lekker bij het zwembad in de zon gezeten, heel veel lekker gegeten en ook nog uitgeweest bij een bar met de lekkerste margarita's ooit! Een echt vakantiegevoel dus.
Vandaag gaan de jongens naar de eilanden vliegen en ik ga morgen naar een ander hostel in Chiang Mai. Ik vind het wel heel jammer dat de groep uit elkaar valt, maar ik ben nu al benieuwd naar de volgende avonturen en de nieuwe mensen met wie ik ze ga beleven!

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend en veel succes met het trotseren van de koud! Ik beloof dat de volgende blog korter wordt hahah.

Lots of love from Thailand,
Roos

  • 30 Januari 2015 - 14:13

    Emile:

    Hoi Roos, wat leuk van je te lezen. Dat moet ik even laten liggen tot vanavond.
    Ja de tijd vliegt en al zoveel gezien en meegemaakt.
    doei

    pap

  • 30 Januari 2015 - 15:28

    Ellen:

    Mooi verslag Roosie. Mag best zo lang hoor! Benieuwd naar het vervolg. Veel kusjes en dikke knuffel!
    xxxx

  • 30 Januari 2015 - 16:25

    Opa En Oma:

    Prachtig verslag en foto's.Wat doe je veel ervaringen op!
    Wij hopen dat je zo doorgaat met genieten en verslag is niet te lang
    Lieve groet van Oma en Opa
    We kijken uit naar volgend verslag

  • 30 Januari 2015 - 19:16

    Astrid En Sarine:

    Wauw, mooi geschreven dame!
    Volgens mij totaal overbodig om je veel plezier te wensen ;-)

  • 31 Januari 2015 - 09:14

    Marian:

    Ha Roos.
    Wat leuk om je te volgen en al zoveel gedaan zeg.Prachtig land zo te zien en helemaal met Ellen eens je verslag is echt niet te lang hoor.
    liefs Marian

  • 31 Januari 2015 - 10:05

    Vera:

    Leuk dat je toch een blog gaat bijhouden! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ben benieuwd wat je de komende tijd weer gaat meemaken. Kus van je grote zus! XX

  • 31 Januari 2015 - 15:48

    Mathies:

    Wat tof om te lezen! Helemaal omdat ik het precies ook zo daar heb ervaren. Chiang mai ga je het ook erg naar je zin hebben. Ga je nog langs Pai? Enorme aanrader! Veel plezier daar he!

    x Mathies

  • 01 Februari 2015 - 00:35

    CarLy:

    Klinkt heerlijk Roos, en de plaatjes zijn bijna jaloersmakend....veel plezier nog! X Carly

  • 01 Februari 2015 - 16:31

    Marie-Louise:

    Jeeetje, wat een mooie belevenissen!!! Super leuk om zo een beetje met je mee te kunnen reizen;)

  • 01 Februari 2015 - 18:58

    Ine:

    Hee lieve Roos, wat een mooi reisverslag, leuk om te lezen. Thailand is zo speciaal en puur, hè!De mensen zo vriendelijk, als ik het lees en de foto`s zie krijg ik heimwee!!! Fijne tijd nog voor jou Roos, genietse x

  • 02 Februari 2015 - 04:08

    Roos Van Lin:

    awh dankjewel voor alle lieve reacties!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 20299

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: