holaaa amigos! - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu holaaa amigos! - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu

holaaa amigos!

Blijf op de hoogte en volg Roos

16 September 2012 | Spanje, Mieres

Buenas Días iedereen :)

Ik wilde deze allereerste reisblog eigenlijk gisteravond schrijven, maar was gewoon zoo moe dat ik in slaap was gevallen terwijl ik de blog schreef! Misschien ook wel begrijpelijk als je bedenkt dat ik gister al om kwart voor 5 op was en maar 2 uurtjes had geslapen omdat ik helemaal aan het shaken was van de spanning. Het was ook wel echt moeilijk, want ik had vrijdag afscheid genomen van al m'n vriendinnen en ik miste eigenlijk iedereen meteen toen ik in bed lag. Gelukkig dan maar dat ik in de auto naar schiphol nog even een 'powernap' had genomen anders had ik de hele dag waarschijnlijk niet volgehouden!

Nadat we om 6 uur waren vertrokken kwamen om half 8 aan op het vliegveld, alles ging goed; we waren op tijd, de koffer erbij boeken was makkelijk en er stond zo goed als geen rij voor de incheckbalie. Tot dat we aan de beurt waren om in te checken. Wij hadden van het reisbureau gehoord dat wij gewoon 2 koffers mee mochten nemen van elk 23 kilo en dan nog een handbagagekoffer van 10 kilo. Zegt die vrouw bij de balie opeens: je mag helemaal niet een extra 23 kilo meenemen, je betaalt 50 euro voor een extra koffer, maar niet voor de extra kilo's. Dat slaat toch helemaal nergens op? Waarom zou je een extra koffer willen meenemen als je geen extra kilo's mag meenemen? Ook zo fijn dat het reisbureau dit totaal niet heeft gezegd. Maarja eerst zei die vrouw dus dat ik op een of andere manier 23 kilo eruit moest gooien! Dat was dus absoluut onmogelijk aangezien ik de avond ervoor al iets van 8 kilo eruit had gegooid omdat ik in totaal over de 56 kilo was. Gelukkig was die vrouw bij de balie zo aardig om voor ons 2 extra handbagage koffers in te checken en ze had kilo's bij andere passagiers gespaard. Op die manier konden gelukkig toch al onze spulletjes mee. Ook al gaat het op de terugweg denk ik ook nog wel een heel gedoe worden met de koffers, vooral als we dan alles in het Spaans moeten uitleggen! Spaans gaat trouwens wel goed. Je leert heel snel woordjes en omdat de ouders van Andrea geen Engels kunnen is het ook echt nodig dat ik heel snel Spaans leer.

Toen we eindelijk onze koffers hadden ingechekt was het tijd om afscheid te nemen van m'n lieve ouders. Daarna was het dan zover, met z'n tweetjes vliegen, eerst naar Barcelona! De vlucht ging goed, ook al blijf ik het opstijgen eng vinden. En volgens mij dacht de luchtvaartmaatschappij dat een soort slechte klassieke muziek bij het opstijgen en landen helpt om mensen te ontspannen, maar daar werd ik eigenlijk alleen maar chagrijnig van haha. Op Barcelona ging alles heel makkelijk, het was een heel mooi en overzichtelijk vliegtuig en de gate was heel makkelijk te vinden. Omdat we zoveel tijd hadden zijn we gewoon lekker 2 keer gaan lunchen. Ik knapte helemaal op van de friet, kipnuggets, chocoladetaart en ook nog een gezond bakje fruit :) De vlucht naar Oviedo ging ook makkelijk, toen we aankwamen heb ik nog even snel m'n open hakken aangedaan in plaats van mijn laarzen aangezien het weer echt heerlijk warm was. Toen we de aankomsthal inkwamen stond gelukkig iedereen er al met hele lieve bordjes waarop stond; welcome Roos :D. Ook waren de hele aardige begeleidsters van de school in Mieres er. Mijn gastouders zijn erg lief en ook met Andrea en haar zusje van 10 kan ik het heel erg goed vinden! Toen ik voor het eerst bij ze in de auto zat op weg naar Mieres voelde het wel raar. Het heeft natuurlijk ook even tijd nodig om te wennen.

In Mieres gingen we nog even wat drinken met Marieke en Aique en de rest van haar gastgezin. Toen kwam ik er ook achter dat ik echt midden in het centrum woon :) Dat is echt heel erg fijn, want dat betekent dat alle leuke plekken in Mieres niet meer dan 5 of 10 minuten lopen zijn! Marieke woont wel wat verder weg, dus dat is wel een beetje jammer want nu moet ze overal met de bus naartoe. Maarja dat zal allemaal ook wel goed komen ;) Na de drankjes zijn we voor het eerst naar haar appartement gegaan. Het is een heel knus en mooi appartement en ook mijn kamer is echt een hele fijne ruimte! Bij haar thuis heb ik toen ook even met wat mensen uit Nederland kunnen praten, wat ik heel fijn vond. Ik had het wel echt even nodig om weer even met vertrouwde mensen te praten, ik mis iedereen namelijk wel echt!

Rond 7 uur gingen we met Marieke en Aique een beetje door Mieres lopen, zodat Marieke een beetje goed kon rondkijken aangezien zij hier nog nooit is geweest. Het weer was nog steeds heel erg lekker en ik heb ook een paar vrienden van Andrea ontmoet. Ik hoop toch wel dat ik snel Spaans leer, want een paar vrienden kunnen toch niet zo goed Engels wat natuurlijk wel jammer is. Maar gelukkig het grootste deel gewoon wel :)
Ik ben toen ook maar even een ijsje en kipnuggets gaan halen, want rond 8 uur begon ik toch wel heel erg honger te krijgen. Ik moet duidelijk nog even wennen aan het ritme hier.

Rond half 10 begon ik toch ook wel echt moe te worden, dus gingen we naar huis en rond 10 uur stond er lekker eten op tafel. Gebakken vis, varkenslapjes en een lekkere salade met wat stokbrood was een heerlijk avondeten voor mijn allereerste dagje hier! Ook stonden er een soort groene pepers op tafel waarvan je van tevoren niet wist of de peper die je pakte 'pica' (pittig) zou zijn of niet. Ik heb er eentje geprobeerd en natuurlijk had ik een hele pittige haha. Dat was dus ook meteen de laatste voor de avond.

Na het eten was ik dus van plan om mijn blog te schrijven, maar aangezien ik mijn ogen niet meer open kon houden werd in vanochtend wakker met een laptop op m'n schoot. Gelukkig maar dat die niet van het bed was afgevallen! Net heb ik een lekker ontbijt gehad van yoghurt, toast met kaas en cake :) Nu maar eens snel gaan douchen en dan vertrekken naar het strand!! Daar ben ik nou echt even aan toe met dit heerlijke weer.

Ik zal proberen de volgende blogs niet zo lang te maken haha.
Iedereen daar in Nederland, geniet nog van je weekend! Want dat ga ik zeker ook doen :)

Adioooooos!

Besos, Roos

  • 17 September 2012 - 13:16

    Marie-Louise:

    Hoi lieve Roos,
    wat 'n ontzettend leuk verslag! En leuk om die foto's te zien van je gastgezin! Lijken me inderdaad hele lieve mensen!!! Ga ontzettend genieten deze 3 maanden in dit heerlijke gastvrije land!!! Dapper van je, om zo'n stap te maken!!!
    Wij gaan je blog volgen,

    Veel liefs,

    Marie-Louise
    (en de rest natuurlijk, maar die gaan 't vanavond pas lezen)

    AAAAAAAAAADIOOOOOOOOOOSSSSSSS!!!!!

  • 17 September 2012 - 13:27

    E. Buningh:

    Hola Roos,

    Fijn om te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad (afgezien van de koffers), goed zijn aangekomen en in de watten worden gelegd door het gastgezin.

    Geniet van dit bijzonder avontuur, ik blijf jullie graag volgen en kijk uit naar je verhalen en foto's ;0)

    Groetjes uit Nederland,

    Eliane Buningh

  • 17 September 2012 - 15:48

    Marian Kok:

    Ha die Roos,

    Van je moeder je blog gekregen. Leuk zeg om je zo te kunnen volgen. Goede eerste indruk ook. Gaat vast lukken daar.Geniet ervan en een fantastische tijd daar.

    Liefs Ton Thomas Liza en Marian

  • 18 September 2012 - 14:45

    Hennie En Marian:

    Hallo Roos,
    Fijn dat je het zo goed getroffen hebt! Een leuk reisverslag. We wensen je een hele fijne tijd! Geniet er maar van. Een ervaring om nooit te vergeten.

    Groetjes,
    Hennie en Marian

  • 22 September 2012 - 23:28

    Jacqueline:

    he die Roos, leuk je verslag te lezen. Spannend maar wel een hele uitdaging voor je.

    Ik ben benieuwd of je over enkele weken de pepers minder pica vind?
    Hier is het mooi weer, zonnig met wat grote wolken, de herfst komt eraan. geniet lekker van het spaanse weer, ik wacht je volgende bericht af.

    liefs, Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 20295

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: