Love the life I'm living! - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu Love the life I'm living! - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu

Love the life I'm living!

Blijf op de hoogte en volg Roos

19 November 2012 | Spanje, Mieres

Hallotjes

De titel zegt het al; I’m feeling goood. Na dit super weekend kan zelf de maandag mijn happy mood niet verpesten.

Donderdag begon al goed met een super leuke kookworkshop die ik mocht geven. Op het menu stond: wentelteefjes, lekker makkelijk. Het moest dan ook in een klaslokaal worden klaargemaakt. Alles ging goed en de kindjes vond het super leuk!
Om 6 uur was het dan eindelijk zo ver, mijn lieve ouders waren in Mieres aangekomen. Na een goede welkomstknuffel was het tijd om ze de plaats te laten zien waar ik me ondertussen al zo’n 2 maanden bevind. Na nog een goed kopje koffie en churros, gingen we terug naar mijn huis voor een lekkere maaltijd met mijn gastgezin. Ook al was het een beetje moeilijk met alle talen door elkaar werd het een hele gezellig avond tot in de late uurtjes. Nadat we ons typisch Spaans helemaal hadden volgegeten moesten mam en pap weer terug naar het hotel, nog even welterusten zeggen en ik kon lekker mijn bedje in.

Vrijdag ging de wekker om 9 uur zodat we om 10 uur konden vertrekken naar een paar van mijn favoriete plekjes in Asturias. Op de planning stonden: Covadonga, de meren in de picos de Europa en de bufones de pria. Onverwachts kwamen we onderweg nog een hele mooie uitzichtplaats tegen waar we ook nog een klein wandelingetje hebben gemaakt. En voordat we weer teruggingen naar Mieres gingen we ook nog even langs Gijon aangezien we toch nog wat tijd over hadden omdat we niet uitgebreid hadden geluncht. Nog even een broodje en verdwalen tijdens een wandeling en weer terug naar huis. Later in de avond nog heerlijk gegeten bij een super schattig restaurantje met mama, papa en mijn gastgezin. Rond half 12 nog even wat drinken met de parents en host family van Marieke en toen was het om 1 uur toch wel tijd om mijn bedje in te duiken.

Zaterdag even een beetje uitgeslapen tot wel 10 uur, zodat we om 11 uur konden vertrekken. Die tijd was trouwens uitgelopen, omdat ik eerst nog zo’n 10 kilo bij elkaar moest zoeken die mam en pap mee terug naar Nederland konden nemen. Goodbye 4 paar schoenen en zomerkleren.
Het was zaterdag echt heel slecht weer, de hele dag regen. Na een korte wandeling door Aviles zal het jullie dan ook niet verbazen dat we zijn gaan shoppen ;) Omdat ik een super leuke voor mama had uitgezocht kreeg ik een hele mooie sjaal en heb ik zelf nog een hemdje gekocht. Zo heb ik de shopping dag nog goedkoop beëindigd. Omdat het dus heel veel regende wilden ze wat eerder vertrekken naar het hotel in Bilbao, dus gingen we lekker makkelijk eten bij de telepizza. Had ik zeker geen problemen haha.

Dan zaterdagavond, tjaa what a night what a night. Marieke’s ouders hadden een super luxe hotelkamer voor mij en Marieke geregeld midden in het centrum van Oviedo. Nadat mijn lieve ouders mij bij het hotel hadden afgezet, was het tijd om weer doei te zeggen tegen mama en papa. Heb echt een paar hele leuke dagen met ze gehad! Gelukkig geen tijd om erover na te denken dat het weer een maand zou duren voordat ik ze weer zou zien, want het was party time! We zijn eindelijk weer eens goed uitgeweest. Van 11 tot 4 dus ;)
Ik zal niet alles gaan vertellen maar sommige dingen zijn gewoon te leuk om weg te laten. We waren daar op het begin met de verjaardag van Pablo in een grote club. Iedereen ging rond 1 uur zoiets al weg, maar Marieke bleven daar gewoon tot zo’n half 3 toen het echt een beetje leeg begon te worden. Ik was zoo blij dat ik de hele tijd maar YOLO bleef roepen, tot ergernis van Marieke haha. Na nog even een goed gesprek te hebben met een paar jongens die zowat elke nationaliteit konden bedenken, maar er maar niet op konden komen dat we Nederlands waren. Denk dat ons landje toch maar een beetje te klein is voor die Spanjaarden. Ik had dus absoluut nog geen zin om naar huis te gaan dus was het plan om de 21+ clubs binnen te komen, gelukt! Heb me echt kapot gelachen, vooral om al die dertigers en veertigers te zien dansen op een soort jaren tachtig manier maar dan met de moderne muziek. Heel apart haha. Daarna nog een geweldige actie van de kebab zaak. Ik had gewoon een frietje bestelt, maar omdat ik met ze op de foto was geweest kreeg ik een bakje kebab gratis. Omdat ik ze zo lief vond wilde ik ze 2 euro fooi geven, maar zo gastvrij dat ze zijn namen ze dat natuurlijk niet aan. Oplossing; ik leg het geld neer, sleur Marieke mee en ren weg. Duidelijk een nieuwe manier van fooi geven. Na nog even lekker in de regen gelegen te hebben op een random muurtje, kwam er nog een Cubaanse man naar me toe die zei dat ik toch maar even de paraplu boven mijn hoofd moest houden. Na de standaard vraag: ‘waar komen jullie vandaan?’ Kwam er na het antwoord wel een hele onverwachte reactie: Ik kan ook beetje Nederlands praten. Hahah nog een leuk gesprek met hem gehad. Hij heeft blijkbaar professioneel volleybal in Tilburg gespeeld, maar is nu geblesseerd maar als hij zich weer beter voelt gaat hij weer terug naar het kikkerlandje. Super leuk :)

Om 4 uur was het maar eens tijd om weer terug naar ons hotel te gaan. Na eerst nog een kwartier voor de deur te hebben gewacht kwamen dan eindelijk weer op onze mooie kamer. Na nog even carnavalsmuziek te hebben gedraaid op de kamer (waarom geeen idee haha) was het tijd om ons bedje in te kruipen.

Zondagmorgen moesten we al om half tien op voor het ontbijt, heeeelmaal kapot natuurlijk, maar het ontbijt was het wel waard. Zondag was echt een dode dag, vast omdat ik zelf natuurlijk kapotje moe was. Maar nog steeds super blij door de geweldige dagen die ik gehad had!

Zelfs deze maandag was helemaal niet zo erg. School was dan wel heel saai omdat Marieke ziek was, maar vanmiddag nog een goed Spaans lesje gehad en daarna ook nog even gezwommen. Na de pizza die nu lekker in mijn buikje zit, kan het helemaal niet meer stuk. Duss hopelijk wordt deze schoolweek niet al te zwaar en kan ik weer uitgerust het weekend tegemoet gaan!

Life is such a beautiful gift <3

Besos,
Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 20293

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: