Time flies. - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu Time flies. - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu

Time flies.

Blijf op de hoogte en volg Roos

12 December 2012 | Spanje, Mieres

Hola!

3 days left op het moment dat ik dit schrijf… De tijd vliegt voorbij en mijn mooie tijd in Spanje is bijna voorbij. Nog eventjes en ik zie al mijn lieve familie en vrienden weer. Maarrrr eerst nog even een blogje over vorige week, die mag natuurlijk niet ontbreken ;)

Maandag (3 december voor de duidelijkheid) was echt een stressdagje. We kregen op school opeens een mail van onze biologieleraren dat we de toets van het afgelopen hoofdstuk de volgende dag al moesten doen, terwijl wij dachten dat we dat pas veel later moesten doen. Nu kwam er ook nog eens bij dat het een super moeilijk hoofdstuk is en dat de cijfers van mijn klas ook niet zo goed waren. Dat werd dus een hele middag en avond die-hard leren. Om precies te zijn tot 1 uur ’s nachts. Maar dit was gelukkig nog vol te houden door een heel lief pakketje van Marloes en Lieke, dat die middag was binnen gekomen. Met hele mooie sieraden en inclusief pepernoten en stroopwafels die mij echt door de dag hebben geholpen.

Ik was echt goed bezig, want dinsdagochtend stond ik ook nog eens eerder op. Gelukkig heeft dit verhaal gelukkig een heel goed einde. De toets ging namelijk heel goed en ik heb ondertussen mijn punt ook al terug, een 8,4! Hard work pays off ;)
Na zoveel geleerd te hebben, heb ik er echt kunnen van genieten dat ik dinsdagmiddag en avond helemaal niks heb gedaan. Gewoon een beetje films gekeken en met wat Hollanders gepraat, altijd leuk!

Woensdag was het natuurlijk weer die ene dag in het jaar dat je nergens anders wil zijn dan in Nederland: Sinterklaas! Ik moet zeggen dat ik op het begin van de dag best wel even op dat moment in Nederland wilde zijn, maar de lieve Spanjaarden hier hebben mij dat snel laten vergeten. Het begon al op school; Maria bleef maar vragen welke uren we precies les zouden hebben, terwijl ze daar nooit zo op doordramt. Dus wij komen terug in de bibliotheek na filosofie, ligt er opeens op de tafel een hele mooie sinterklaaskaart en een heerlijke snoep-lolly, super lief!
Na school was ook echt zo leuk. Eerst gingen ik met Marieke en Lidia churros con chocolate eten, voordat we naar de tattooshop gingen zodat Marieke daar haar tweede gaatjes kon laten schieten. Alles ging daar gelukkig goed en ik was aan het filmpje te zien veel banger dan Marieke haha.
Toen gingen we nog even heel sportief doen en een beetje hardlopen door Mieres en fitnessen op de buiten-apparaten haha, dat leverde weer heel veel leuke blikken op van voorbijgangers.
En toen kwam het hoogtepunt van deze super leuke dag: Wij komen thuis en mijn gastgezin roept heel hard: FELIZ NAVIDAD! Haha fijne sinterklaas bedoelen ze daar dus mee. Helemaal verrast lopen we verder naar binnen en zien we een super mooi opgedekte tafel met allemaal cadeautjes. Iedereen kreeg cadeautjes, zelfs Marieke werd niet overgeslagen. Echt zo lief was dat!
De sfeer kon niet meer stuk, al helemaal niet omdat het ook nog eens al weekend was, dus konden we lekker uitslapen de volgende dag. Nadat José me nog super lieve babyfoto’s van Andrea en Inès had laten zien, gingen we nog even gezellig ‘La Voz’ (de Spaans tvoh) kijken met z’n allen, waarna ik als gewoonlijk op de veel te comfortabele bank in slaap viel.

Dit lange weekend begon op donderdag met een heel lui dagje. Eerst tot super lang in m’n bedje gelegen en na een lange douche was het toch maar tijd om even het huis uit te gaan. We gingen namelijk lunchen bij de opa en oma van Andrea en ook haar tante, oom, neefje en nichtje waren er uit Galicia (de provincie naast Asturias). Na de lunch heb ik nog heel leuk 2,5 uur met Lieke geskyped haha en in de avond was het weer tijd voor een goed filmavondje met Andrea. Een horrorfilm kon natuurlijk niet ontbreken. Dit was wel echt een hele rare film, zo raar dat ik eigenlijk niet mijn bed in wilde na de film. Er zat maar één ding op: een Disney film! Het werd ‘Mulan’ en ik heb echt weer kunnen genieten van één van mijn lievelingsfilms van vroeger. Slapen was daarna dan ook niet meer moeilijk ;)

Vrijdag was best een lang dagje. Ik moest al “vroeg” opstaan; 9 uur. Marieke en Aique’s zus kwamen namelijk al om 10 uur langs mij om te gaan shoppen in Parque Principado. We zijn daar uiteindelijk tot 5 uur geweest en hebben twee keer bij de Mac Donalds geluncht haha, ontzettend gezond. Wel goed dat ik behalve een paar cadeautjes niks gekocht heb, eindelijk een keer niet zoveel geld uitgegeven. Na het shoppen werd het wel een beetje gehaast en gestress. We moesten eerst langs Marieke’s huis om haar logeerspullen op te halen, toen moest ik nog mijn haren wassen en omkleden enzo. Dit allemaal terwijl het plan eigenlijk was om al om kwart over 6 uit te gaan. Toen Marieke er ook nog eens achterkwam dat ze haar pinpas bij de Mac had laten liggen, werd het natuurlijk al helemaal onmogelijk om die tijd te halen. Maar een uurtje later kwamen we toch aan en begon onze laatste avond uit. En pfoeee wat een avond was dat. Om 1 uur eindigde de avond een keer in Esteban’s huis waar we nog om één of andere reden triviant zijn gaan spelen toen we terug kwamen van de club. Crazy night dus. Toen we weer bij mij thuis kwamen zijn Marieke en ik maar snel gaan pitten.

Zaterdag had ik gelukkig de tijd om tot 12 uur in mijn bed te blijven liggen. Dat was ook wel echt nodig want ik was kapotje moe. Daarna had ik toch wel zin om even actief te gaan doen en gelukkig stond er dan ook een heel leuk tripje op de planning. We moesten dan wel eerst 2 uur met de auto rijden (wat ik eigenlijk niet erg vond, omdat ik zo nog even verder kon slapen), maar daarna kwamen we aan in Ribadeo, een kustplaats waar we even doorheen zijn gelopen en heerlijke pizza’s hadden gegeten. Met volle buikjes vertrokken we naar één van de allermooiste stranden die ik ooit gezien heb: Playa de las Cathedrais. Omdat we het goede moment van de dag er waren, bij eb dus, stonden er allemaal ouder rotsformaties los op het strand. Het is moeilijk om uit te leggen, maar het was echt prachtig! Helaas kan ik dus geen foto’s meer plaatsen, maar die komen jullie echt nog wel te zien. Op facebook zal ik ze sowieso zetten ;)
We hadden ook echt super veel gelukt met het weer, het was nog best wel warm en het zonnetje heeft de hele dag geschenen. Toen we het strand wel gezien hadden, gingen we nog even langs het schattige stadje Luarca. Daar ben ik voor het eerst in deze 3 maanden een museum in geweest. Het was een museum vol met dode zeedieren, onder andere de grootste opgezette Octopus in de wereld. Beetje vies, maar wel vet om te zien. Rond 7 uur besloten we dat het toch wel tijd was om naar huis te gaan. Het zal jullie vast niet verbazen dat ik heerlijk heb geslapen in de auto.

Er valt vrij weinig over zondag te vertellen. De kernwoorden zijn Slapen, films en schoolwerk. Ik denk dat jullie daaruit al wel kunnen opmaken wat voor een dagje het was. Een typische zondag dus ;)

Ondertussen is het alweer woensdag en ik realiseer me nu hoe snel de tijd is gegaan. Het is gewoon nu al tijd om afscheid van alles hier te nemen en m’n koffer in te pakken (die trouwens echt nooit onder het verplichte gewicht komt) Maar het wordt ook wel weer tijd om naar huis te komen, ik mis mijn Nederlands leventje toch wel.

Dit is ook alweer bijna de laatste blog van mijn Spanje avontuur. Ik denk dat ik voordat ik de allerlaatste schrijf, ik eerst even alle blogs opnieuw ga lezen, zodat goed kan terugkijken op deze afgelopen drie maanden en reflecteren wat het voor mij betekent heeft.

Tot snel!
Besos,
Roos

  • 12 December 2012 - 22:03

    Ellen:

    Nog 3 nachtjes..... en dan weer lekker thuis!
    xxxxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1029
Totaal aantal bezoekers 20283

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: