kusjesdag - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu kusjesdag - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu

kusjesdag

Blijf op de hoogte en volg Roos

17 September 2012 | Spanje, Mieres

goeeeeedenavonddd

Vandaag was een hele leuke, maar ook erg drukke dag! Het was ons allereerste schooldagje, maar ook weer de eerste schooldag voor alle spanjaarden waardoor het nogal een hectische dag was. Niemand wist zijn rooster nog en de leraren, dus dat werd allemaal het eerste uur heel fijn uitgelegd in het spaans, waardoor ik er natuurlijk vrij weinig van snapte maarja ik had natuurlijk ook niet verwacht dat ik na 3 dagen al een pro spanjaard zou zijn. Toen ik de klas binnen kwam zag ik meteen dat ik bij heel veel mensen zit die ook meededen aan de uitwisseling waar ik ook 2 jaar geleden aan meedeed. Het was heel leuk om al die bekende gezichten weer terug te zien! Beetje jammer was alleen dat ik me niet eerst aan iedereen kon voorstellen omdat ik weer eens te laat was. Ik wilde eigenlijk echt graag op tijd komen, maar ik moest weer zo nodig nagellak laten omvallen en een enorme vlek veroorzaken op mijn broek waardoor ik eerst lekker 10 minuten m'n broek kon schoonmaken en me daarna weer heel snel kon gaanl omkleden. Zoals gewoonlijk dus weer te laat in de les. Gelukkig hadden we meteen daarna gym, dus kon ik iedereen begroeten en vooral heeel veel kusjes geven! In Spanje is het namelijk normaal dat je altijd 2 kusjes geeft als je iemand begroet, maar als je dus ongeveer 20 mensen achter elkaar ontmoet, geef je dus ook 40 kusjes achter elkaar. Best vermoeiend!

Na gym hadden we pauze waarin ik weer gewoon lekker doorging met zowat de hele school 2 kussen op de wang te geven. Gelukkig was iedereen erg geïnteresseerd en erg aardig! Van sommige jongens wordt je wel een beetje gek hoor, het is maar goed dat ze in Spanje niet ook de nationale 'kontknijpdag' hebben (dat was het vandaag in nederland!), want ik denk dat al die macho spanjaarden daar zeker gebruik van hadden gemaakt haha. De pauze had ik doorgebracht met carla, sara en heléna. Drie hele aardige meisjes die ik ook nog kende van de vorige uitwisseling, omdat Andrea niet zo van uitgaan houdt, ga ik waarschijnlijk vrijdag of zaterdag met hun uit :)
Omdat ik in year 5 ben geplaatst, mag ik ook buiten de school in de pauze. Daar ben ik erruggg blij mee want tegenover de school zit een restaurantje waar je voor een 1 euro (!) een super groot stokbrood met 2 kipburgers en sla kan eten, perfect dus :D

Na de pauze hadden we een tour door de school van de ontzettend aardige begeleiders Marga en Maria. Ook hebben we het schoolhoofd ontmoet, die echt geen woord Engels sprak, maar gelukkig waren Marga en Maria ook aanwezig voor de vertaling. Tijdens de tour kwamen we er ook achter dat er geen wc-papier is bij de wc's zelf. De bedoeling is dan dat je een rol wc-papier gaat halen bij de balie en dan daarmee naar de wc loopt en daarna ook weer terug geeft haha. Nu was ik niet van plan om met zo'n rol door de school te gaan lopen, dus heb ik maar gewoon een pakje tissues voor in m'n tas gekocht! Na de tour gingen marieke en ik nog even eenzaam in de bibliotheek chillen. We hebben maar een planning gemaakt en aangezien we ook als enige studenten van de school het wachtwoord voor het wifi hebben gekregen, heb ik daar ook maar meteen gebruik van gemaakt door op m'n mobiel met lieke te gaan skypen :)

Na school heb ik gewoon even lekker uitgerust en rond 7 uur gingen Marieke en ik samen nog even lekker op een terrasje zitten in Mieres, heerlijk wat gedronken met wat tapas erbij ofcourse. Beetje jammer alleen dat de serveerster geen woord Engels sprak waardoor ze geen idee had wat we wilde toen we vroegen of we konden betalen. Gelukkig is er voor alles oplossing, in dit geval was er geen andere optie dan over het hele terras te roepen of er iemand Engels sprak haha. Zo iemand was er gelukkig die haarfijn kon uitleggen dat we alleen maar wilde betalen.
Na deze prachtige vertoning van hoe goed ons spaans is zijn we maar een beetje gaan rondlopen in Mieres, hebben we chocola gekocht en zijn we winkeltjes gaan bekijken. Ik heb een heel leuk goedkoop tassen en sieraden winkel gespot, dus ik denk dat ik daar nog zeker iets ga scoren :)

Er is ons vertelt dat er deze week allemaal activiteiten te doen zijn in Oviedo, met allemaal live-optredens en optochten door de stad. Dus daar zal ik nog wel een paar keer te vinden zijn deze week! Ik ben ook weer in contact gekomen met mijn uitwisseling van de vorige keer, Lucía. Morgen ga ik even met haar wat drinken, daar heb ik ook echt zin in ;D

Ik hou echt van het buitenleven hier en het heeeerlijke weer, hopelijk blijft het nog even zo! Hoop dat alles daar in het kikkerlandje ook nog goed gaat en dat het niet al te koud is ;p

Hasta mañana amigos!

Besos, Roos

  • 18 September 2012 - 09:17

    Emile:

    Hoi,

    de dinsdag is weer begonnen. Wel lekker weer, maar het is al zo donker om 7 uur als ik met Cooper het bos in ga.
    Prinsjesdag in nederland; je weet zeker nog wel wat het is.
    Gisteravond lekker op de bank; TV kijken samen met Ellen met een wijntje erbij: dat is wat anders dan op een terrasje buiten. Hoe jaloers ben ik !!

    en let op met je tassen en alles wat je wilt scoren; het moet ook weer terug in een koffer !!

    Vandaag zit ik in CWZ en vanavond sporten.

    groet
    emile

Tags: school, mieres

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 20290

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: