life and its two sides. - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu life and its two sides. - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu

life and its two sides.

Blijf op de hoogte en volg Roos

28 September 2012 | Spanje, Mieres

Holaaaa lieve hollanders!

Dit was echt een schoolweekje van tegenstellingen, over de eerste drie dagen valt eigenlijk vrij weinig te vertellen. Maandag en dinsdag was het broodje kipburger in de pauze denk ik het hoogtepunt van de schooldag. Ik was echt kapot moe en het weer ging opeens ook niet meer meewerken… Dinsdag kwam er ook nog eens enorme portie buikpijn bij waardoor ik ook in de middag en avond niet meer heb gedaan dan op bed liggen. Dat was dan ook echt de meest nutteloze dag die ik hier tot nu toe in Espana heb gehad. Gelukkig was die buikpijn er maandag nog niet, waardoor ik toen in de avond nog een beetje actief heb kunnen doen door die-hard baantjes te gaan zwemmen bij een zwembad dat ook nog eens een halfuur lopen is. Ik heb daar maar meteen een tien rittenkaart gekocht en dan ga ik de volgende keren daar naartoe hardlopen, heel sportief ofcourse ;) Na die workout heb ik echt de lekkerste chocolade ooit gegeten! Milka met oreo vulling ♥_♥ love it.

Woensdag was de buikpijn nog steeds niet over en ik zat eraan te denken dat het misschien zou komen doordat ik bij Andrea thuis alleen maar chloorwater drink. Nu ben ik daar natuurlijk helemaal niet aan gewend, dus dat zou best een oorzaak kunnen zijn. Gelukkig was gastpapa zo lief om meteen zo’n 10 flessen water te gaan halen bij de supermarkt, geen chloorwater meer voor mij ;)
Woensdagochtend en middag voelde ik me nog zwaar beroerd, ik was dan ook niet naar school geweest, maar heb gewoon de hele dag in bed gelegen. Eerst ziekelijk lang geslapen en daarna maar lekker the voice of holland en expeditie robinson terug kijken in mn bedje.
In de avond voelde ik me wonderlijk weer wat beter, waardoor het Andrea maar een goed idee leek dat ik even uit bed kwam. Daar was ik het zeker mee eens dus gingen we even lekker een stukje lopen naar de videotheek. Aangezien Andrea en ik wel een beetje een andere filmsmaak hebben, kozen we maar gewoon voor horror. Altijd goed!
Lekker op de bank met een bak popcorn, we waren helemaal klaar voor de film. Maar damnnn wat was die film eng! Het was Engels met een paar Spaanse stukjes er tussendoor (gelukkig wel Engelse ondertiteling). Op een gegeven moment was het zo eng dat ik met mn hoofd in de bank zat met een kussen erbovenop haha. Opeens kwam de vader van Andrea binnen en begint allemaal dingen in het spaans te zeggen. Ik kon natuurlijk met mijn bange hoofd niet zien dat het haar vader was, dus ik keeei hard gillen omdat ik opeens een lage Spaanse stem hoor. Iedereen schrok zich helemaal kapot, maar gelukkig hebben we er daarna ook heel hard om kunnen lachen haha.

Donderdag was alles beter! De buikpuin was weg en ik had wel zin om weer iets te doen. Het weer was ook eindelijk weer super na een paar mindere dagen. 25 graden met zon en een klein windje, heeeerlijk. We hadden die dag een vrije dag, omdat het in Mieres ‘Matires’ was: dit is een feestdag ter ere van een oude heilige en de bedoeling is dan om met een groep zo’n 2 uur omhoog te lopen naar een berg en daar bij elkaar te komen om die heilige te eren. Ook al is dat de oude officiële bedoeling, de Spanjaarden zien het meer als een kans om overdag dronken te worden. Aangezien Marieke en ik hier allemaal niet zoveel zin in hadden, gingen we Oviedo bekijken en stiekem toch ook nog wel even shoppen. Als echte pro-toeristen gingen we serieus bijna alle belangrijke bezienswaardigheden langs en hebben we ondertussen natuurlijk heel veel foto’s en filmpjes gemaakt. Het was echt leuk om al die plekken weer te zien van 2 jaar geleden, geeft weer veel herinneringen terug. Oviedo is een hele mooie stad. De straten zijn super schoon en de architectuur van de gebouwen is heel mooi. Echt leuk om de stad zo schoon te zien, nadat we zaterdag bij het uitgaan de stad hadden gezien met glas en plastic bekertjes in elke hoek van elke straat. Er zijn daar dan ook overal straatvegers, best wel slim; zo creeër je nog eens banen.
Toen we een beetje genoeg hadden van sightseeing, was het eindelijk tijd voor het shopgedeelte. Weer was het gelukt om al mijn lievelingswinkeltjes te vinden in het centrum. Ik was met een shortje en shirtje dan ook weer goed geslaagd :). Als afsluiter nog even lekker warme chocomel drinken op een terrasje en een bezoekje aan de mac donalds kon natuurlijk ook niet ontbreken. Terwijl wij ons lekker aan het volproppen waren in de mac, besloten we maar om even naar de tijd te kijken. Woeeps we hadden opeens nog maar een kwartier voordat de trein er was en we moesten nog naar het treinstation en nog een kaartje halen! Ik had er vertrouwen in dat we het wel konden halen, dus dat werd rennen. Dat deel ging nog goed, want we waren binnen 10 minuten al op het station. Maar toen kwamen pas de echte problemen, een kaartje halen uit een Spaans ticketapparaat… Je kon de taal wel op Engels zetten, maar daar schoot je helemaal niks mee op omdat de belangrijkste woorden in de tekst nog steeds in het spaans geschreven waren (?). Hopeloos vroegen we aan de vrouw naast of ze misschien Engels kon en wonder boven wonder kon er eindelijk een volwassen Spanjaard gewoon Engels! Ik kon haar echt wel een knuffel geven op dat moment. Net op tijd was het nog gelukt om een kaartje te halen. Daarna waren we nog wel zo dom om eerst weer bij een verkeerd platform te gaan staan, maar daar kwamen we gelukkig ook op tijd achter. Toen we uiteindelijk in de goede trein zaten waren we echt zoo trots op onszelf joh haha.

Daarna thuis nog lekker avondgegeten en weer zo hard gelachen om de Nederlands uitspraak van Andréa en Inés. Ik was toen ook nog eens zo slim om per ongeluk een half yoghurt bakje in mn gezicht te gooien -_- Gelukkig heeft het wel voor heel wat tranen van het lachen gezorgd haha.

Vandaag nog even een standaard schooldagje gehad, met weer 2 goede Spaanse lessen. En dan vanavond weer lekker uit :) Hoop dat jullie allemaal een leuk weekend hebben, dan ga ik hier lekker verder met genieten van ‘la pura vida’.

Besos, Roos

  • 29 September 2012 - 09:50

    Marije:

    Heee rooss!
    Het klinkt allemaal echt super geweldig! Je hebt het heel wat beter dan wij want het is hier gewoon net zo als normaal dodelijk saai haha :)
    Zullen we snel een keer skypen? We moeten ook nog een keer met zn allen skypen in de pauze :)
    Geniet ervan meis en nog super bveel plezier!
    Xxxxxxmarije

  • 29 September 2012 - 17:12

    Lieke:

    OMG roos die legging is leeuuuuuuuuuk!
    sorry dat moest ik even zeggen haha :)

  • 29 September 2012 - 17:12

    Lieke:

    OMG roos die legging is leeuuuuuuuuuk!
    sorry dat moest ik even zeggen haha :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 20334

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: