alweer een maand voorbij - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu alweer een maand voorbij - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu

alweer een maand voorbij

Blijf op de hoogte en volg Roos

14 Oktober 2012 | Spanje, Mieres

een hele gooeeeeedenavonddd op alweer mijn vijfde zondag hier!

Zeker weer een leuk weekje gehad. Veel spaans geleerd, gesport, gegeten (waardoor dat sporten ook wel nodig is haha), geslapen en vooral voluit geleefd en genoten!

Dinsdag hoort een rustig dagje te zijn, maar het was alles behalve dat. School ging dan nog wel, maar na school begon het hoor. Na de lunch kwam Marieke. We hadden zo'n anderhalf uur de tijd om een pakket voor Maikel (haar vriend) samen te stellen, te verzenden en daarna ook nog naar basketbal te lopen dat om 18.30 begon. Onmogelijk dus.
Om kwart over zes kwamen we eindelijk met een pakket aan bij het postkantoor, eerst natuurlijk nog wachten in de rij en dan eindelijk aan de beurt. Het ging eigenlijk best wel goed, het lukte ons om helemaal in het Spaans uit te leggen dat we een pakket naar Nederland wilde versturen en hoeveel het koste en hoe lang het duurde. Eindelijk klaar met uitleggen.. had Marieke geen geld mee haha. Al dat wachten voor niks en ook nog eens te laat bij basketbal, maarja kan gebeuren.
Training ging super lekker, had met shoot out 5 drietpunters achter elkaar geschoten dus ook gewonnen haha die jongens schaamden zich helemaal dat ze hadden verloren van een meisje, ik kon er natuurlijk wel om lachen ;) Maar na de training begon het haasten weer, want we hadden nog een halfuur om weer om te kleden, naar het postkantoor te lopen en alsnog het pakketje te verzenden. Het plan: Ik zou (op mijn slippertjes!) alvast vooruit rennen naar het postkantoor om ervoor te zorgen dat het niet al dicht zou gaan, Marieke zou eerst geld gaan pinnen en er dan ook aankomen. Maar ik moet het natuurlijk weer helemaal verpesten door meteen al verkeerd te lopen en uiteindelijk helemaal verdwaald uit te komen in een soort achterbuurt ofzo. Geen winkeltjes, geen restaurants, alleen maar een enge groep van 30 jongeren waarvan ik later hoor dat het waarschijnlijk zigeuners zijn geweest, juist ja... Na heel lang rondgelopen te hebben, naar straatbordjes gekeken te hebben en Andrea te hebben gebeld, kwam ik na drie kwartier toch weer thuis aan. Ik was dus bijna het dorp uitgelopen, slim slim. Omdat Marieke gelukkig wel een richtingsgevoel heeft, was het pakketje uiteindelijk toch nog op tijd verzonden; missie geslaagd.

Woensdag was echt een saaie dag eerlijk gezegd haha, het was dan ook echt heel erg slecht weer.. Wel een 9.8 en 9.5 voor wiskunde en Nederlands terug gekregen. Zo blijkt het maar dat school en leraren eigenlijk helemaal niet nodig zijn haha. Mijn avondeten woensdag was ook echt geweldig, mijn gastouders gingen uiteten dus hadden wij met z'n drieën een schaal vol kipnuggets :D Omdat Andrea nogal ziek was en ook niet naar school was gegaan die dag, had ze ook niet zo'n honger. Echt zielig, maar dat betekende wel dat ik zo'n 15 kipnuggets mocht opeten. Jammie!

Donderdag was het weer niet zo'n goed weer, veel regen en ja, hier was het ook eens koud. Op donderdag heb ik ook altijd na de lunch nog 2 uur geschiedenis van 15.45 tot 17.30. Ik heb lekker 2 uur lang precies dezelfde presentaties over Gibraltar mogen horen. Ik vergeet nooit meer het inwoneraantal en de oppervlakte van Gibralter, super interessant.. Na school ging ik nog eventjes chocolade halen voordat ik weer moest basketballen. Ten minste, het plan was dat ik de winkel in zou lopen de chocola zou halen en weer weg. Maar echt, mensen zijn hier zo sloom en het woord haast kennen ze niet. Altijd nog even een praatje maken, met IEDEREEN! Ook op straat; mensen lopen gewoon niet door.
Uiteindelijk was ik dus een kwartier kwijt aan chocolade halen waardoor ik weer lekker mocht gaan haasten om nog op tijd bij basketbal te komen. Dit keer gelukkig net wel op tijd. Omdat we de volgende dag vrij hadden heb ik na thuiskomst nog lekker een filmpje gekeken. Het was ten minste de bedoeling dat ik de film ook echt zou kijken, maar omdat ik niet zo goed tegen stenigen kan, was de uitkomst dat ik als scheiterd de halve film alleen maar heb gehoord met mijn hoofd in een kussen haha.

Vrijdag was echt een uitrust dagje; heeeerlijk lang uitgeslapen, gegeten, kamer opgeruimd, wat voor school gedaan en toen was het alweer 7 uur. Tijd om uit te gaan dus hier. Omdat Marieke eerst nog haar bus had gemist werd het half 8, maar uiteindelijk kwamen we dan toch echt aan bij de vaste eerste bar 'peoples'. Zoals altijd gezellig en rond half negen door naar de meer dans-bar. Super gezellige avond gehad met iedereen en vond het dan ook jammer dat ik om 11 uur, net zoals de rest, al naar huis ging. Maarja zo gaat het hier nou eenmaal. leuk detail: op de terugweg kamen we erachter dat Marieke al de hele avond een gat in haar broek had midden op haar kont hahahah.

Na lekker geslapen te hebben werd ik met keelpijn wakker, misschien iets te hard geschreeuwd de avond ervoor haha. Het begin van de dag lekker rustig aan gedaan en toen ben ik met Marieke en haar gastouders meegegaan naar werkelijk één van de mooiste plekken die ik ooit gezien heb; prachtige klifrotsen waar het water super hard tegen aan klotst en ook eronder doorgaat waardoor het vervolgens door gaten in de rotsen weer omhoog spuit. Spectaculair om te zien! Sommige plaatsen zijn gewoon mooi, maar dit deed me echt wat. Ik zal er verder niet veel over vertellen, kijk maar de foto's, die zeggen genoeg hoe mooi het was.
Toen we terugliepen was het eb, waardoor het land inwaarts ook een super lief klein strandje was ontstaan waar wij nog lekker zijn gaan pootje baden. Met de prachtige 'picos de Europa' op de achtergrond.
Daarna nog even een strandwandeling gemaakt in het mooie vissersplaatsje ribadesella en niet te vergeten een lekker kopje warme chocomel gedronken.
Na deze super dag, kwamen we weer doodop terug bij Marieke thuis. Ik ging gezellig mee eten :) Beetje jammer dat er een soort mix van verschillend orgaanvlees op het menu stond.. Normaal probeer ik toch wel alles, maar orgaanvlees eet ik gewoon echt niet en hoef ik ook niet te proberen. Gelukkig hebben ze hier voor alles een oplossing, dus kreeg ik een goed gebakken stuk lamsvlees met frietjes. Perfect haha.

Vandaag werd ik ook weer lekker laat wakker in m'n heerlijke bedje. Niet veel gedaan behalve foto's bewerkt en wat huiswerk gemaakt. Over een uurtje ga ik eindelijk weer eens tennissen, dat wordt wat aangezien het echt 2 jaar geleden is dat ik voor het laatste getennist heb, maar we zullen zien haha.

Weer echt genoten dus van dit prachtige land, ben benieuwd wat ik hier nog meer allemaal ga meemaken!

'You can get what you want or just get old' aldus Billy Joel, en zo is het maar net ;)

Adios amigooos
Besos, Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 20335

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: