#14 - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu #14 - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu

#14

Blijf op de hoogte en volg Roos

09 November 2012 | Spanje, Mieres

hola!

Alweer een weekje geleden sinds mijn laatste blog. Ik moet echt eerder gaan schrijven, maar vergeet het de hele tijd.. Maar nu ik dan eindelijk heb besloten om dan echt de te gaan beginnen zal ik dan ook helemaal terug gaan naar vorige week vrijdag.
Een dag die zeker niet vergeten mag worden! we gingen namelijk naar Covandonga en de picos de Europa. We vertrokken om 10 uur 's ochtends en het zonnetje scheen weer lekker. Met de muziek weer aan (ook Nederlandse muziek, die ik kon laten horen door mijn telefoon aan te sluiten op de auto) Het was een uurtje rijden met als eerste stop: Covadonga, een hele mooi grot in de bergen, waar ik 2 jaar geleden ook al was geweest. Het blijft super mooi! De foto's spreken voor zich.
Daarna naar een mooie kerk en meteen door naar hoog in de bergen picos de Europa. Daar troffen we een paar prachtige meren aan. Het waaide wel heeeel erg hard, maar dat was eigenlijk ook wel weer grappig.
Na de bergen was het tijd om te lunchennn, heerlijke kippensoep met vlees en frietjes. Zeker niet verkeerd haha. Op de terugweg zijn we nog langs een een Romeinse brug gegaan, waar ik een falende poging deed tot steentjes laten stuiteren op het water. Het is me in totaal wel 1 keer gelukt na zo'n halfuur proberen. Ook nog even in de allereerste hoofdstad van heel Spanje geweest: Cangas de Onis.
Dan tot slot van deze drukke dag (ik was onderhand al best wel moe van) zijn we nog naar llanes geweest. Een leuk vissersstadje, waar we een mooie wandeling doorheen hebben gemaakt en hot chocolate met churros hadden gegeten. Dat was ook meteen mijn avondeten.
Misschien een beetje een korte samenvatting voor een dag met zoooveel gebeurtenissen, maar echt; de foto's spreken voor zich ;)

Zaterdag en zondag overdag niet veel gedaan, want er moest weer geleerd worden. Want ondanks een super leuke donderdag en vrijdag, moesten er nog wel 2 proefwerken gemaakt worden. Maarr zaterdag uit in Oviedo! Dit keer zonder Marieke, want die was in Madrid. Maar het was echt super leuk :) Lekker naar een grote cub geweest (ik hoef hier echt nergens ID te laten zien haha) Daar wil ik echt nog wel vaker heen!

Maandag en dinsdag moest ik dus nog proefwerken maken en ook leren, maar dinsdag was het dan eindelijk voorbij! Eerst even een beetje niks gedaan en gossip girl gekeken, mijn nieuwe verslaving. Daarna even heel sportief gedaan in de avond door met Marieke te gaan hardlopen van Mieres naar Ujo. We liepen op een leuk pad langs de rivier, beetje jammer alleen dat de lantaarnpalen en er op sommige deeltjes geen zin in hadden, waardoor we in het pikkedonker liepen. Nogal eng. Maarja misschien een beter idee dus om overdag daar te gaan rennen.

Woensdag was een beetje een bijpraat-dagje. Door de drukte van de proefwerkweek en mijn uitjes had ik niet heel veel contact gehad met de mensen uit Nederland, dus lekker veel geskyped en gechat.

Donderdag gingen we van 9 uur tot 2 uur wandelen met school. Het was dan wel een beetje koud maar de omgeving was super mooi. Het was in de bergen dichtbij Gijon. Op top had je dus een super mooi zicht op de stad. Jammer dat het een beetje mistig was. Na een vermoeiend dagje van de hele tijd bergop wandelen, ging ik in de middag lekker uitrusten. Gisteravond nog even op mn high heels wat inkopen gedaan en na een als gewoonlijk laat etentje, lekker mijn bedje induiken.

Nu zit ik heel gezellig in m'n eentje in de bibliotheek, want blijkbaar is Marieke thuis gebleven haha. Straks Spaanse les en daarna weer weeekendddd :) Vanavond as always uit en verder weet ik nog niet precies wat we verder gaan doen, maar sowieso wel weer een dagje weg.

Dan komen volgende week mijn papa en mama langs. Heb ik ook wel echt weer zin in! Ik zal proberen iets sneller te besluiten om te gaan schrijven.

Fijn weekend lieve Nederlanders
Besos, Roos

  • 09 November 2012 - 10:28

    Mama:

    Wat een prachtige foto's Roos. We gaan het zeker bekijken volgende week. Tot snel. Mama xx

  • 14 November 2012 - 21:55

    Vera:

    Haa roosje leuk dat je nog steeds schrijft! Via whatsapp kan je natuurlijk lang niet alles vertellen, dus ben blij dat ik dit nog heb om te lezen. tot gauw!! xxx je grote zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 20286

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: