el sol, la fiesta y el sueño - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu el sol, la fiesta y el sueño - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu

el sol, la fiesta y el sueño

Blijf op de hoogte en volg Roos

24 September 2012 | Spanje, Mieres

de zon, feesten en slapen. klinkt niet als een slecht weekend toch? Dat was het ook zeker niet! Heb echt kunnen genieten van het weer en de aardige mensen.

Het begon vrijdagmiddag al, het was echt heerlijk weer na school (dan heb ik het dus echt over zon en een temperatuur van zo'n 28 graden!), dus waren we iets langer buiten gebleven met de mensen waar we altijd mee terug naar huis lopen. Omdat sommigen die meelopen niet goed Engels kunnen, vonden ze dat ik maar meteen een extra Spaans lesje moest krijgen. Dat was eigenlijk best wel geslaagd en ook nog een paar nuttige nieuwe woorden geleerd :) Toen ik vond dat ik wel weer genoeg taalles had gehad, vond ik het wel toepasselijk om ook een lesje Nederlands te geven waar Pablo, die twee jaar geleden ook meedeed met de uitwisseling, me graag mee wilde helpen. Ik probeerde iedereen nog een beetje basis Nederlands aan te leren, maar Pablo wilde ze liever zijn lievelingszinnetjes aanleren zoas 'de kat krabt de krullen van de trap' en 'ik pak een lekker broodje' haha. Ik heb me echt kapot gelachen om de zielige pogingen van de Spanjaarden om deze zinnen normaal uit te spreken. Na dit gehoord te hebben werd Andrea helemaal obsessed door het woord 'lekker', waardoor ze het daarna echt 20 keer achter elkaar zei en nu nog steeds elke dag een paar keer. Het blijft hilarisch.
Na deze leuke taaluitwisseling ging ik thuis maar even rusten voordat ik om half zeven uitging in Mieres met een groepje uit m'n klas :) Het voelde wel heel raar om me om zes uur al te gaan klaarmaken voor uitgaan, aangezien dat normaal etenstijd is, maarja in de bars en clubs merkte je gelukkig niet zoveel van de vroege tijd en het was echt heel erg gezellig, vooral om iedereen van school gewoon in onze vrije tijd te zien waardoor ik iedereen veel beter heb leren kennen. Omdat het nog zo'n lekker weer was in de avond kon ik gewoon lekker in mn hemdje en shortje uit. Wel vond ik het opvallend dat bijna elk meisje daar bij het uitgaan hoge hakken aanheeft. Ik heb dan wel ook heel vaak hoge hakken aan, maar tijdens het uitgaan kan je daar toch niet lekker op dansen? Dat merkte je ook wel, want op de dansvloer stonden ze eigenlijk maar een beetje stil. Ook ging iedereen op een gegeven moment een beetje zeuren dat de voeten pijn deden, begrijpelijk natuurlijk, maarja doe dan gewoon lekker sneakers of slippers aan als je uitgaat. Ik moest echt meteen denken aan een zin van liedje 'price tag'; "with your heels so high, that you can't even have a good time" Heel toepasselijk vond ik. Verder was het gelukkig heeel gezellig en op het einde hebben voor zes euro nog lekker friet en pizza gegeten bij de telepizza :)

Zaterdag overdag was echt een luierdagje, ik was al best wel vroeg wakker maar heb tot ongeveer 1 uur in mn bedje gelegen. Dat had ik even nodig! Daarna maar eens even mijn kamer opgeruimd, wat ook heel hard nodig was haha. De tijd ging snel en opeens was het al 4 uur. Tijd om de rest van de dag te gaan plannen. Na even met Marieke gepraat te hebben, zag de planning er als volgt uit: om 5 uur naar Oviedo om te shoppen met Andrea en om half negen een groepje uit onze klas ontmoeten en dan weer uit! De planning liep meteen heel erg uit, toen Marieke's goede bus opeens niet op kwam dagen en ze per ongeluk de bus nam die een enorme omweg nam, ook te laat voor de trein dus. Gelukkig kon mijn gastvader ons brengen waardoor we alsnog om 6 uur in Oviedo waren. Hele leuke winkels gezien met als resultaat 2 broeken, een tasje en een ketting. Na het shoppen ging Andrea richting huis en wij richting de clubs. Eerst nog even voor 3,30 een compleet menu gegeten bij de burger king, dat mogen ze in Nederland ook wel invoeren.
Bij één zo'n club waren we tot half 12 gebleven en daarna door naar de volgende. Omdat een meisje om 12 uur werd opgehaald, hadden we alvast entree betaald voor de club en een stempel gehaald zodat we daarna gewoon naar binnen konden lopen. Het meisje was opgehaald en wij gingen weer terug naar de club, konden we opeens niet meer binnen komen omdat het vanaf 12 18+ werd. Gewoon 3,50 entree betaald en niet eens de club van binnen gezien... Maargoed omdat het een soort van zomerfeesten was die week in Oviedo, waren er heel veel optredens en veel mensen buiten, dus zijn we nog gezellig 2 uurtjes in het park gaan zitten met z'n allen in onze zomerkleren, omdat het toch nog 21 graden was om 2 uur 's nachts! Daarna werden we opgehaald door de ouders van lidia en kon ik gelukkig bij Marieke slapen, waar ik gewoon lekker m'n eigen kamer had. Heeeerlijk geslapen. Ook daar ontbeten, waar die moeder een beetje gestresst aan het rondrennen was om ervoor te zorgen dat ik wel alles had wat ik wilde. Heel lief, maar ik ben toch blij dat mijn gastgezin me iets meer zelfstandigheid geeft. Daarna zijn we doorgereden naar een typische markt met handgemaakt spulletjes van Asturias, waar ik ook mijn gastgezin weer zag. Heel leuk om te zien en weer lekker kunnen genieten van 30 gradennn. Daarna twee keer geluncht (?), ja echt twee keer. Lekker maar duurde wel heel lang. In totaal drie uur besteed aan de lunch. Daarna nog even heel blij geschommeld bij het restaurant en toen weer terug naar het echte leven, wiskunde huiswerk maken dus. Daarna was ik toch wel heel erg moe, dus heb m'n blog niet meer af kunnen krijgen. Daarom dit bericht zo vroeg op de maandagochtend. Net op tijd klaar voor het tweede uur gelukkig, want heb zo een Spaanse les. Ben benieuwd!

Iedereen bedankt voor het lezen van mijn blogs en voor de super lieve reacties, wordt er helemaal blij van :)

buenos días a todos y le deseamos una buena semana!

Besos, Roos

  • 24 September 2012 - 16:40

    Vera:

    Je past goed tussen al die spaanse met je bruine haartjes en je veel te donkere huid van de vakantie haha! Geniet ze daar lief zusje!

  • 24 September 2012 - 18:04

    Lilu:

    Ola señoritaaaa <3 wauw je verhalen zijn echt top om te lezen, maar mis je tegelijkertijd ook wel heel erg hoor ! Ben blij dat je t zo naar je zin hebt. Jij houdt het daar nog wel een tijdje uit :) we moeten maar eens snel skypen, want ik wil je natuurlijk wel eventjes weer zien, ook al is dat dan op een beeldscherm (helaas!) ;). Spreek je snel, dikke kus en knuffel xxx

  • 25 September 2012 - 19:50

    Floor:

    Lieve roos!

    Zo te horen heb je het erg naar je zin daar in het warme Spanje! We missen je hier wel heel erg hoor!
    We moeten deze week echt even met zijn allen skypen om gezellig even bij te kletsen!
    Ik vind het zo leuk om je blogs te lezen! ;)
    We skypen gauw!

    Dikke kus
    Floor

Tags: Oviedo,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 20288

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: