in sickness and health - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu in sickness and health - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu

in sickness and health

Blijf op de hoogte en volg Roos

30 September 2012 | Spanje, Mieres

buneos noches amigos!

dammnnn het was gewoon weer echt zo'n ups en downs weekend. Ben namelijk weer ziek geweest :( Alleen dit keer nogal iets extremer dan de eerdere buikpijn. Maarja, laat ik eerst maar iets vertellen over toen het nog wel helemaal goed ging;

FRIDAY <3 echt hou zoveel van die dag, dat heerljke gevoel dat je er weer een schoolweekje hebt opzitten. Vind het ook ook super leuk dat ze hier dan ook meteen uitgaan. Zouden ze in Nederland ook meer moeten doen, dan heb je gewoon nog echt dat 'yeaah het is weekend' gevoel. Het was ook weer heel gezellig en heb veel nieuwe mensen leren kennen :) Daarna nog even het vaste uitgaansvoedsel gegeten bij de telepizza; pizza, friet en water. perfect!
Dat het maar tot 11 uur is heeft toch ook echt wel z'n voordelen hoor, ben je ten minste de volgende dag niet helemaal kapot. Aangezien ik 11 uur toch nog een beetje te vroeg vond om te gaan slapen besloot ik om nog even the voice of holland the kijken. Leuk, maar wel als resultaat dat ik toch pas om half 2 in bed lag. Gelukkig had ik geen plannen voor zaterdag, dus lekker tot twaalf geslapen. Verder zaterdag niet zo veel gedaan, beetje huiswerk en leren maar dat was het dan ook. Na al dat binnen zitten had ik toch nog wel even zin om naar buiten te gaan, dus was ik eventjes met een paar Spanjaarden naar een terrasje gegaan voor churros en hot chocolate, jammie jammie.
Weer thuis nog even gezellig met z'n allen mamma mia gekeken en toen begon het feestje hoor, ik ontdekte de eerste bult. Het leek op een soort muggenbult maar dan veel dikker. Ik liet het toch maar even aan Andrea zien en opeens ontdekte we dat ik meer van dat soort bulten had. Op naar de huisarts dus om 1 uur 's nachts. Om 2 uur was ik weer terug met een soort crème voor insectenbeten, het was alleen niet duidelijk welk rotbeestje mij had gebeten. Eindeljk slapen dacht ik, tot dat ik een uur later weer wakker werd met een enorme jeuk over mijn hele lichaam. Geschrokken liep ik naar de badkamer waar ik in de spiegel zag dat mijn armen en benen helemaal opgezwollen zijn en er overal rode en witte vlekken en bulten zitten. Ik helemaal in schok maakte mijn gastmoeder wakker en meteen vertrokken we naar het ziekenhuis. Daar kreeg ik te horen dat ik een extreme allergische reactie had. Vervolgens kwamen al snel alle naalden de kamer binnen, 3 buisjes bloed werden afgenomen en 4 spuiten met medicijnen :( Gelukkig sloegen de medicijnen super goed aan, ook al werd ik er wel nogal slaperig van. De vlekken en bulten waren al snel niks meer en het was nog even wachten op de bloeduitslag. Toen er werd verteld dat die er verder ook uit zag, mochten we eindelijk weer naar huis toe. Nog even allergie-pillen halen en om half zeven was het dan eindelijk bed tijd.

Na heerlijk geslapen te hebben voelde ik me echt een stuk beter, al helemaal nadat ik zag dat er nergens meer een vlek of bult te bekennen was. Omdat ik natuurlijk nog wel best moe was, heb ik tot 4 uur verder niks gedaan. Daarna nog even naar gijon geweest en een wandeling gemaakt met de family in een heerlijk weertje. Natuurlijk nog even wat warme chocomel met slagroom gedronken en weer back home met de radio zoals altijd kei hard aan.

pfoeee nogal een apart weekend dus, met gelukkig ook weer veel leuke momenten. Als ik nu nog een keer ziek wordt weet ik het even echt niet meer... Morgen lekker voor 2 daagjes naar Léon met alle buitenlandse studenten in Spanje. Echt superveel zin in !

sweet dreams ♥

Besos, Roos


  • 01 Oktober 2012 - 07:09

    Vera:

    zielig zusje! gelukkig dat de medicatie aansloeg.
    Heel veel plezier in léon he! xxxxx

Tags: gijon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 20291

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: