lovely life - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu lovely life - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu

lovely life

Blijf op de hoogte en volg Roos

08 Oktober 2012 | Spanje, Mieres

Buenos diasss

Alweer even geleden dat ik heb geschreven, maar heb eerlijk gezegd ook een druk leventje hier opgebouwd waardoor het moeilijk gaat worden om ook elke dag te schrijven. Maar goed, elke dag zou dan ook wel een beetje saai worden voor jullie ;)

Over woensdag en donderdag heb ik niet zoveel interessants te vertellen behalve dan dat ik gewoon echt heb genoten van het heerlijke weer en het lekkere eten. Ik ben elke dag al om 14.10 uit, dus ik heb in de middag genoeg tijd om even een ijsje te halen en door Mieres te lopen in het schijnende zonnetje. Donderdag was wel een beetje een leerdagje aangezien ik vrijdag een wiskundeproefwerk had. Gelukkig was al het harde werken niet voor niks, want het ging heel erg goed :)
Vrijdag had ik in de ochtend voor het eerst 2 spaanse lessen in de adult school. Eerst niveau 2 en daarna niveau 1. Het werd me wel meteen duidelijk dat niveau 2 toch wel echt een stuk te moeilijk is, maarja ik blijf gewoon ook naar die les gaan, want je hoort toch wel weer veel spaans om je heen. Niveau 1 daarentegen is wel een goed niveau, dus hebben we daar vrijdagmiddag dan ook meteen de boeken van gekocht. Dat zijn boeken voor een heel jaar, dus kunnen we in Nederland nog gewoon lekker doorgaan met Spaans leren. Omdat het vrijdag echt super lekker weer was, hebben we van het boeken halen gewoon een soort leuke wandeling gemaakt met ofcourse een ijsje erbij.
Daarna was het dan zover, EINDELIJK onze eerste basketballtraining. Het voelde echt heel erg goed om weer lekker te basketballen. Ik moet zeggen dat het team eigenlijk niet zo goed is, maar het zijn wel jongens, dus is het allemaal iets fysieker, maar dat is juist alleen maar goed want daar wordt ik natuurlijk weer wat sterker van :) Ik ga vanaf nu elke dinsdag, donderdag en vrijdag trainen.
Daarna heeel snel douchen, omkleden en weer lekker uittt! Het was trouwens wel grappig om te zien dat het hele team op ons had gewacht tot dat wij ook eindelijk eens klaar waren met douchen. Tja, meisjes doen er nou eenmaal iets langer over, wen er maar aan haha.
Nadat ik Marieke had overgehaald om ook mee te gaan, hoefden we alleen nog maar onze spullen bij mij thuis te dumpen, omkleden en gaan. Aangekomen bij het appartement, kom ik erachter dat ik heel slim de huissleutel ben vergeten en zul je het natuurlijk net zien, niemand thuis... Aangezien ik dus echt niet van wachten hou hadden we maar besloten om de basketbaltassen voor de deur te leggen in de hoop dat ze niet worden gestolen en gewoon in de kleren te gaan die we aanhadden. Wat was ik blij dat ik een jurkje had meegenomen naar basketbal! Omdat we dus ook geen tasje konden pakken, besloten we om onze mobiel en geld maar gewoon in onze bh's te doen, ik voelde me nogal hoerig haha.
Gelukkig was het uitgaan echt heel erg gezellig, heb echt zo hard gelachen met iedereen. Vooral toen er een soort mix op kwam van alle grease liedjes, waar wij natuurlijk allemaal de typische dansjes op gingen doen. Dat moet er geweldig uit hebben gezien haha. Na het uitgaan nog even een hotdog gegeten en daarna naar huis met Marieke, die gezellig bij mij bleef slapen. Eerst lekker eten en daarna nog naar muziek geluisterd. We vonden het maar eens tijd worden dat Andrea 'Brabant' en 'het is een nacht' zou horen. Daarna werd het nog gezelliger toen Marieke nog gitaar ging spelen, waar we lekker met z'n allen naar gingen luisteren. Het was toen wel uiteindelijk al 1 uur toen we begonnen met de film te kijken, twilight haha die ik echt al veel te vaak had gezien. Ik was dan ook echt super moe van basketbal en uitgaan dat ik op de bank in slaap ben gevallen... achja ik kende de film toch al. Uiteindelijk lag ik om 4 uur pas echt in m'n bed. Had ik ten minste wel een goede reden om heeel lang uit te slapen.
Dat was helaas niet het geval... Andrea kwam namelijk om 11 uur al m'n kamer binnen (waar ik trouwens echt heel erg van schrok!) om te vertellen dat we gingen zwemmen. Met m'n dode hoofd snel ontbijten en omkleden dus. Omdat het logeren van Marieke een beetje een spontane actie was had ze geen bikini bij. Dat werd dus of eentje van mij lenen of van Andrea. Al snel werd duidelijk dat mijn bikini's het niet gingen worden, heb me wel echt kapot gelachen toen ze die ging proberen hahaha. Had er eigenlijk een foto van moeten maken ;p Gelukkig was er een bikini van Andrea die wel past, dus op naar het zwembad. We zijn er gewoon naartoe hardgelopen, heeeel sportief met onze zware tassen op de rug. Daarna lekker gezwommen en ook nog een onderwater-zwemwedstrijd gedaan, die ik gelukkig had gewonnen ;) Na het zwemmen ging Marieke naar huis en heb ik lekker geluncht. Na de lunch ging ik met lange Pablo kijken naar de basketbalwedstrijd van het team waar ik bij train. Ze speelden dan wel heel slecht en ze hadden ook dik verloren, maar het was toch wel leuk en ook gezellig om te zien. Na basketball zou ik eigenlijk mee uit gaan naar Oviedo, maar Marieke was heel erg moe en ik had niet zo'n zin om in m'n eentje in de bus naar Oviedo te gaan. En het was ook een jaar geleden dan Andrea's oom was overleden, dus ging het hele gastgezin naar de kerk. Ze vroegen of ik ook mee wilde gaan en dat wilde ik zeker wel. Het was een hele mooie mis, ondanks dat ik er niks van begreep ben ik toch blij dat ik mee ben gegaan. Daarna zijn we nog met de familie wat gaan drinken. En wat heeft zij een kleine familie, niet normaal! En dat bedoel ik niet klein als in weinig mensen, maar letterlijk een kleine lengte. Ik kreeg dat ook vaak te horen dat ik niet normaal lang was, terwijl 1,74 toch niet heeel lang is voor een meisje. Daarna nog even naar de supermarkt geweest waar ik uitgebreid heb kunnen zien hoe een vis werd ontleed, heel prettig. Weer thuis was ik echt kapot moe, dus heb ik lekker op m'n bedje the voice of holland gekeken. Als avondeten pizzaaa en daarna paranormal activity gekeken voor de tweede keer. Ik dacht echt dat het niet meer zo eng zou zijn, omdat ik het al eerder had gezien. Dat is dus absoluut niet zo haha. Gelukkig daarna nog even wat NBA gekeken, waardoor ik niet doodsbang naar bed ging.
De volgende dag weer lekker lang uitgeslapen. Het was weer verschrikkelijk lekker weer dus op naar de markt in Mieres, waar ik echt heeele leuke schoenen en oorbellen heb gekocht. Weer goed geslaagd dus en daarna nog even lekker koud water gedronken met de toepasselijke spaanse tapas. Na de lunch even wat voor school gedaan en in de avond was het dan zo ver; el classico! Voor de mensen die totaal niks van voetbal weten, dit is de belangrijkste wedstrijd in spanje tussen Barcelona en Real Madrid. Omdat het nog 20 graden was in de avond zijn we lekker naar een terras gegaan waar ze een scherm buiten hadden staan. Aangezien mijn gastgezin 'die hard' Real Madrid fans zijn, ging ik lekker als loner barca aanmoedigen. Gelukkig maar dat het 2-2 werd, dus niks van ruzies tussen dronken Spaanse mannen gezien. Daarna nog eten en lekker slapenn.

Nu ben ik op school en als ik zo terug kijk, heb ik alles wel goed op orde. Ik doe veel leuke dingen, school gaat goed en mijn gastgezin gaat steeds meer als een tweede thuis voelen. Woensdag bijvoorbeeld hadden Andrea een soort grappig gevecht om de afstandsbediening met haar zusje, ik doe dan ook gewoon als een soort derde zus ook lekker mee ;)

Vanaf deze week gaat het allemaal wel nog drukker worden omdat ik nu 10 uur Spaans krijg per week en ook nog 4,5 uur basketbal. Maarja wel leuk allemaal natuurlijk en gelukkig nog genoeg vrije tijd!
Hoop dat jullie deze school- en werkweek allemaal een beetje overleven en vooral dat het weer daar wat beter wordt, want pfoee de berichten die ik lees over het weer zijn niet bepaald vrolijk.

Graag wil ik afsluiten met een citaat van Eric van der Steen;
"Reizen is de kunst zich thuis te blijven voelen"
Als dit klopt, doe ik het tot nu toe aardig goed toch?

Adiooooos
Besos, Roos

ps. IK MIS PEPERNOTEN!!

  • 08 Oktober 2012 - 16:01

    Lilu:

    Hee Roosjee <3 het blijft leuk om je blogs te lezen hoor, wees daar maar niet bang voor :) alle dingen die jij meemaakt, echt geweldig! En het weer, omg het was vanochtend zo koud, ik wilde bijna met handschoenen gaan fietsen.. maar aangezien het pas oktober is, liet ik ze toch maar in de kast. Nou, de Schotten zijn ook gearriveerd, heb nog niet echt heel erg uitgebreid kunnen praten ofzo, maar ze zien er wel aardig uit :). Ik kijk alweer uit naar je volgende avonturennn. Dikke kus en knuffel xxxxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 16:18

    Floor En Marije:

    lieve roos,

    super leuk om alles te lezen, we worden hier wel een beetje jaloers als we dit allemaal zo horen!
    de schotten zijn gearriveerd en het is heel erg leuk en gezellig! we missen je hier allemaal wel en we moeten toch echt een keer gauw gaan skypen!

    heel veel plezier en we gaan gauw skypen! :)

    Dikke kus en knuffel,

    marijtje en floro

  • 08 Oktober 2012 - 18:26

    Julia :

    Rooos!

    Echt kei leuk om jou blogs te lezen, over alles wat jij meemaakt. En wauw wat een weertje daar. Zou ik niet erg vinden als dat in Nederland zou zijn ;) Vandaaag was het zoooo mega koud men. We moeten gauw keertje met z'n alle gaan skypen!
    Veel plezier met alles wat je gaat doen! (:

    xxxJulia

  • 08 Oktober 2012 - 22:19

    Vera:

    Heee lieve roos!
    Ik ben best jaloers hoor, met dat warme weer en alles :)
    Ik ben vanmorgen serieus met handschoenen aan naar school gereden! Het was 3 graden!
    De schotten zijn echt heel aardig en we het is echt super gezellig :)
    Liefs xxx vera

  • 08 Oktober 2012 - 22:19

    Vera:

    Heee lieve roos!
    Ik ben best jaloers hoor, met dat warme weer en alles :)
    Ik ben vanmorgen serieus met handschoenen aan naar school gereden! Het was 3 graden!
    De schotten zijn echt heel aardig en we het is echt super gezellig :)
    Liefs xxx vera

  • 08 Oktober 2012 - 22:19

    Vera:

    Heee lieve roos!
    Ik ben best jaloers hoor, met dat warme weer en alles :)
    Ik ben vanmorgen serieus met handschoenen aan naar school gereden! Het was 3 graden!
    De schotten zijn echt heel aardig en we het is echt super gezellig :)
    Liefs xxx vera

  • 08 Oktober 2012 - 22:21

    Vera:

    Okee dat waren er opeens 3 :S
    x

  • 09 Oktober 2012 - 13:29

    Roos Van Lin:

    veel plezier met de schotten lieverds! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 20284

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: