strike - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu strike - Reisverslag uit Mieres, Spanje van Roos Lin - WaarBenJij.nu

strike

Blijf op de hoogte en volg Roos

19 Oktober 2012 | Spanje, Mieres

Buenos dias!

Alweer bijna een schoolweekje voorbij, nou eigenlijk kan ik het niet echt een schoolweek noemen. Ik zit nu dan wel op school, maar heb de afgelopen 3 dagen heerlijk vrij gehad vanwege een leerlingenstaking. Zouden ze in Nederland ook mogen doen, zo'n 3 daagse staking! Maar jullie hebben niks te klagen, want jullie hebben lekker deze hele week vrij en herfstvakantie daar doen ze hier dan weer niet aan..

Eerst maar eens vertellen over zondagavond, toen ik voor het eerst in 2 jaar ofzo weer ging tennissen. Het ging eigenlijk veel beter dan ik had verwacht en met mijn gastvader heb ik nog een paar leuke rally's kunnen spelen. Hij is trouwens wel echt heel erg goed, dus hij hield zich gelukkig wel in. Marieke had alleen nog nooit echt getennist, dus bij haar ging het iets minder, maarja we hebben er wel om kunnen lachen. Ik kwam best wel moe thuis en had dan ook zin om lekker te gaan slapen, maar natuurlijk kan ik juist dan niet slapen. Gewoon te veel aan m'n hoofd... Gevolg: maandagochtend als een soort zombie op school zitten. De schooldag leek wel eeuwig te duren en toen ik eindelijk thuis was ging ik dan ook lekker even een siësta houden. Daarna voelde ik me gelukkig weer wat beter. Gelukkig maar, want het was in de avond weer tijd voor Spaanse les. Het was weer een leuke Spaans les en vind het ook echt leuk dat we met zoveel verschillende nationaliteiten in de les zitten, zo leer je nog wat over andere culturen. We moesten bijvoorbeeld over onze families vertellen en eerst vertelt er een vrouw uit Algerije dat ze 10 broers en zussen heeft, maar nu eigenlijk niet weet hoeveel er nog leven en dat zij eigenlijk de enige van de familie is die echt werk heeft. Daarna mag ik dan leuk gaan vertellen dat ik een broer en een zus heb die allebei op universitair kunnen studeren en dat mijn vader dokter is. Voelde me bijna schuldig.. Maar goed, daarna nog even lekker gezwommen. We zagen trouwens opeens kamelen naast de adult school staan. Kamelen in Mieres? Juist ja.. We kwamen er later achter dat ze er voor een circus staan haha.

Dinsdag lekker vrij, dus gelukkig tot later slapen dan normaal. Maar niet tot te laat, want om 11 uur moest er al een trein gehaald worden. Die hadden we net gemist, dus mochten we lekker lang gaan wachten op de volgende trein -.- Bestemming; Oviedo, souvenirs kopen :) En dat was een gedoe joh, omdat Andrea heel weinig in Oviedo komt wist zij de weg niet zo goed en we moesten echt op van die specifieke plekken zijn voor de souvenirs die ik in mijn hoofd had. Dat het heel hard aan het regenen was werkte ook heel goed mee, niet dus. Maar alle souvenirs die ik wilde zijn nu wel binnen. In Oviedo nog even lekker geluncht en toen naar huis voor de skype-party met Marije, Maxime, Roos, Julia, Lilu en Carlijn. Was echt super leuk haha, dat wil ik zeker nog vaker doen! Daarna kon mijn stemming helemaal niet meer stuk, toen ik ook nog een super lieve brief binnen kreeg van mij zussie. Daarna nog basketbal, wat weer heel erg leuk was. Nu extra leuk omdat ik 2 shoot outs had gewonnen en ook nog de trainer eruit had geschoten haha. Hij schaamde zich kapot ;p
Thuis had mijn gastgezin nog een verassing voor me, omdat ik nu al 1 maand in Spanje ben hadden ze allemaal chocola en bonbons voor me gekocht, jammieeeee. Daarna nog een lekker tv avondje. Eerst eenzaam op m'n laptoppie Roemenië-Nederland gekeken en daarna met mijn gastvader nog Spanje-Frankrijk. Tot slot ook nog eens voor de vijfde keer ofzo gladiator gekeken met Andrea. Het was dus best wel laat geworden.
Woensdag kon ik gelukkig heeeerlijk uitslapen. Daarna weer naar Oviedo, maar deze keer naar een grote shopping mall met Marieke om maar weer eens flink in te slaan en dat is weer iets te goed gelukt haha. Super leuke spulletjes gekocht, o.a. mijn derde paar schoenen uit Spanje; hakken van 14 cm, sorry mam :$ Daarna heb ik nog in m'n eentje een megaa pizza gegeten die dan ook eigenlijk voor 2 personen is bedoeld haha, wat ben ik toch ook een vreetzakje.
Gister was echt een lekker niks-doen dagje. Heerlijk lang uitgeslapen en daarna toch ook echt voor school gewerkt, want over een weekje al proefwerkweek :( Wel echt nog een super leuk pakket gekregen van mammie en pappie, met allemaal eten wat ik echt te erg miste: drop, stroopwafels, pepernoten en ook nog eens lekkere chocolaatjes. I like <3
In de avond nog basketbal, maar dat was dit keer niet zo'n succes, omdat Marieke en ik al best wel aan het begin elkaar een kopstoot gaven. slim slim slim. Met koppijn en pijn aan mijn armen van het opdrukken kwam ik dus thuis. Op tijd slapen dus en nu weer lekker op school.

Vanavond lekker uit en verder dit weekend toch echt ook leren. Maar wat ook zeker moet gebeuren is een winterjas kopen, want het wordt hier echt koud! Geniet nog maar even van de vakantie, want het duurt nog 63 dagen tot de volgende.

Tot over 57 dagen iedereen!

Hasta luegoooo
Besos, Roos

Tags: Oviedo,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Adventures are the best way to learn, nothing can substitute experience.

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 20285

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 20 Mei 2015

backpacken 2015

15 September 2012 - 15 December 2012

Spanje 2012

Landen bezocht: